Tom Orvei blir ny leder i Oculos

Tom Orvei (40) kommer fra stillingen som COO i Oculos, hvor han de siste fem årene har hatt ansvaret for å drive frem satsningen på rådgivning og strategi

- Jeg er veldig glad for å kunne levere stafettpinnen videre til Tom som har vært en ekstremt viktig ressurs for Oculos. Han kjenner alle dimensjonene av selskapet, våre kunder og vårt marked, og er rett person til å posisjonere Oculos for videre vekst gjennom en enda tydeligere organisasjonsstruktur, tydeligere lederfunksjoner og roller, sier avtroppende Oculos-sjef, Truls Røise. Han går nå over i rollen som kommersiell direktør i selskapet som han gründet sammen med medeier Rune Dønnum i 1998, og hvor begge fremdeles er hovedaksjonærer.

Skal fokusere på salg
Nå får jeg anledning til å fokusere på det jeg liker aller best, brenner for og har best forutsetninger på å bidra sterkt på fremover – nemlig dialogfaget, salg og forretningsutvikling, forklarer Røise. I tillegg skal han bruke tid på Oculos' satsning i det nordiske markedet som blir et stadig viktigere fundament for den videre veksten i Oculos.

Er superklar for å komme i gang
Tom Orvei selv er meget ivrig etter å komme i gang i sin nye rolle.

- Ja, dette gleder jeg meg stort til og er superklar for å komme i gang. Jeg er utrolig stolt av å ha fått denne muligheten og gleder meg til – sammen med 35 dyktige kolleger – til å ta fatt på denne jobben på et tidspunkt hvor mulighetene for et selskap som Oculos er større og mer aktuell enn noen gang tidligere, sier Orvei. Overtakelse av daglig leder rollen skjedde formelt fra 1. oktober i år.

Orvei har en fortid som nordisk CRM-sjef i Avis Budget Group og det internasjonale lojalitetsprogrammet Avis Preferred. Dette i tillegg til Telecom erfaring fra Tele2 og konsulenterfaring fra Atea (tidl. Ementor).

CEO: Tom Orvei, mobil: 480 70 454 - tom@oculos.no
Kommersiell Direktør: Truls Røise, mobil 906 65 909 – truls@oculos.no