TOM ODELL ANNONSERER NYTT ALBUM!

4.4.2016 12:36 | Sony Music Norway

TOM ODELL SLIPPER SITT NYE ALBUM ”WRONG CROWD” 10. JUNI PÅ ”COLUMBIA RECORDS”. ALBUMET ER OPPFØLGEREN TIL HANS MILLIONSELGENDE DEBUTALBUM FRA 2013. TOM SPILLER EN REKKE KONSERTER I EUROPA I APRIL. MUSIKKVIDEOEN TIL TITTELSPORET ”WRONG CROWD” UTE NÅ!

Bilde: Sony Music

"Wrong Crowd" - http://bit.ly/1qj5ack

Tom Odell slipper sitt andre album ”Wrong Crowd” 10. Juni via Columbia Records. Albumet, som er tilgjengelig for forhåndsbestilling nå, er oppfølgeren til 2013s millionselgende, nummer 1-album ”Long Way Down”, et album som førte til at Tom ble tildelt den prestisjefylte ”Ivor Novello Award” for årets låtskriver.

“Wrong Crowd” inneholder 11 nye spor; en deluxe versjon av albumet med fire ekstra låter vil også bli tilgjengelig. Ved forhåndsbestilling av albumet, får man tittelsporet ”Wrong Crowd” med en gang.

Albumet er produsert av Jim Abiss, som også har produsert album for artister som Arctic Monkeys, Kasabian og Adele.

Musikkvideoen til “Wrong Crowd” er spilt inn I Sør Afrika, ble regissert av George Belfield (Arthur Beatrice, Richard Hawley, Kwabs) og viser også en kort bit av en av de andre kommende låtene fra albumet – ”Constellations”.

Etter å ha vunnet BRIT Awards Critc’s Choice I 2013, slapp Tom Odell sitt debutalbum “Long Way Down” I 2013. Albumet har solgt over 1 million eksemplarer. Singlene “Another Love” og “Real Love” var begge på UK Top 10.

Tom sier selv dette om det nye albumet:

“I wanted the songs to sound big and dramatic; big strings and melodies emphasizing the songs further – rich in musicality and holding nothing back. The album follows a narrative of a man held at ransom by his childhood, yearning for it, yearning for nature- a desire for innocence in this perverse world in which he now lives. It’s a fictional story but the emotions and feelings are obviously ones I have felt – though the stories are elaborated and exaggerated. I wanted to create a world with a heightened sense of reality.”

Tracklisting for “Wrong Crowd”:

1. Wrong Crowd
  2. Magnetised
  3. Concrete
  4. Constellations
  5. Sparrow
  6. Still Getting Used to Being On My Own
  7. Silhouette
  8. Jealousy
  9. Daddy
  10. Here I Am
  11. Somehow

Deluxe versjonen av albumet med fire ekstra låter:

1. She Don’t Belong To Me
  2. Mystery
  3. Entertainment
  4. I Thought I Knew What Love Was

Tom spiller på en rekke intime konsertarenaer I Europa I april, inkludert en konsert I Londons Islington Assembly Hall.

Konsertdatoer:

20. april - Islington Assembly Hall, London