Tom Mathisens dag i «Hver gang vi møtes»

Du kan være sikker på at det blir en bra kveld i denne ukens «Hver gang vi møtes» når Tom Mathisen står i sentrum. Foto: Vegard Breie / TV 2

Gjør deg klar, for i kveld er det duket for fest i regi av alles kjære Tom Mathisen i «Hver gang vi møtes». Hør musikken i kveldens episode allerede nå!

– Jeg takket ja til å være med i «Hver gang vi møtes» fordi dette er et tv-konsept som fremmer artistenes virke og jeg som jeg som musiker kan stå for. Som komiker kommer jeg vel ikke unna å bruke humor når jeg fremfører versjoner av de andre artistenes låter.

Vi har allerede vært vitne til mange festlige og fine øyeblikk med Tom Mathisen i årets sesong. Med andre ord har du mye godt i vente i kveldens episode, og gjengen har plukket kremen av klassikere fra Mathisens karriere på det som er hans dag!

Komiker, musiker og skuespiller Tom Mathisen var i perioden 1977 til 1984 medlem av den kjente komigruppen Prima Vera med Jahn Teigen og Herodes Falsk. Prima Vera ble kjent for å parodiere kjente artisters melodier med fjollete og sarkastiske tekster på norsk. Gruppen mottok hedersprisen under Komiprisen 2014. Mathisen og Falsk dannet en egen humorduo etter Prima Vera-bruddet, og har gitt ut en rekke suksessfulle plater – i tillegg til å ha vært gjengangere på norske revyscener på 80- og 90-tallet.

Mathisen har vært med på mer enn 40 plateinnspilinger, og har skrevet og spilt i ni tv-serier. Han var fortellerstemmen i den populære TV-serien «Brødrene Dal» på NRK, og har deltatt i mange av radiosketsjene til Knut Lystad og Lars Mjøen på 70-og 80-tallet. I 1989 lagde Mathisen og Falsk filmen «Showbiz» hvor en rekke kjente artister og skuespillere var med. Filmen ble slaktet av kritikerne og elsket av publikum. Mathisen har tidligere blitt kåret til en av Norges beste jazzgitarister.

Det offisielle albumet fra sesongen er ute digitalt og på CD 15. februar. Musikken i kveldens episode kan du høre her!

Dette blir sunget på Tom Mathisens dag:
• Sol Heilo - «Ha ha he he ho! De gærne har'e godt»
• Trine Rein - «Topp å bo i blokk»
• Lars Bremnes - «Feil nummer»
• Petter Katastrofe - «Alle damer har en stygg venninne»
• Maria Haukaas Mittet - «Naboen»
• Elisabeth Andreassen - «Det er en fin dag»

Foto: Vegard Breie / TV 2
Foto: Alex Thorsen / TV 2
Artwork for Tom Mathisens dag

Sol Heilos dag i «Hver gang vi møtes»16.2.2019 11:20:13Pressemelding

I går kom endelig det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet, og i kveld er det duket for Sol Heilos dag. Musikken fra kveldens episode kan du høre allerede nå! – Unni Wilhelmsen, som er min venninne og har vært med i «Hver gang vi møtes» tidligere, sa til meg: «Dette MÅ du si ja til.» Og da ble det ja! Jeg elsker utfordringer. Å få møte så flotte artister med ulike sjangre og tolke deres låter blir både utfordrende og blir garantert veldig gøy. Det sa Sol Heilo i forkant av innspillingen til årets sesong av «Hver gang vi møtes». I kveld er det hennes tur til å bli hyllet, og vi sier som Sol selv: dette blir garantert veldig gøy! Sol Heilo er komponist, artist, musiker, musikkprodusent, arrangør, designer og kostymedesigner. Sol har gjort internasjonal karriere med bandet Katzenjammer og spilt for fulle konsertarenaer og viktigste festivalene rundt i Europa. Sol Heilo er multiinstrumentalist og arbeider innen flere musikksjangre. Hun er musikkprodusent, og i tillegg til å l

Det store «Hver gang vi møtes»-albumet er ute nå15.2.2019 14:05:52Pressemelding

Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet inneholder 24 høydepunkter fra årets sesong av suksesserien. Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Og i dag kan du endelig høre det store «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet! Her finnes 24 minneverdige låter fra årets sesong, som blant annet inkluderer Bettans cover av «When Heroes Are Made», Sol Heilos versjon av «Hold On Be Strong», og ikke minst Petter Katastrofes nytolkning av «La det swinge». Albumet gis ut på Grappa Musikkforlag og er tilgjengelig der du kjøper og hører musikk nå. «Hver gang vi møtes» produseres av TV2 og Mastiff.

Nytt album fra Hans Fredrik Jacobsen ute nå8.2.2019 15:22:49Pressemelding

ØRE er Hans Fredrik Jacobsens hyllest til alle musikeres viktigste organ. Gjennom solospill og samspill med seg selv og andre, samt en horde av instrumenter, viser han veien i sitt genreoverskridende musikklandskap. Albumet er ute på Heilo i dag. Å lytte, både til seg selv og andre, er det en musiker gjør aller mest. «Å spille på øret» er en betegnelse som de fleste kjenner til. Det finnes mange musikere som har lært det de kan «på øret», det er den vanligste form for læring i alle folkelige tradisjoner verden over, men også innenfor mange andre musikkformer. Øret kan oppfatte ting som aldri kan skrives ned på noter, og mye musikk kan bare læres på øret, fordi det er umulig å notere den ned. Solo og samspill Musikken på dette albumet veksler mellom solospill, samspill, og låter der Hans Fredrik Jacobsen leker seg i studio med «trick-innspillinger», som det het i gamle dager, der han spiller alle instrumentene selv. Han har laget det meste av musikken, men det er også med noen tradlåter

Petter Katastrofes dag i «Hver gang vi møtes»2.2.2019 11:33:44Pressemelding

Flere overraskelser venter i kveldens utgave av «Hver gang vi møtes» på TV2, på det som er Petter «Katastrofe» Kristiansen sin dag. Hør musikken i kveldens episode allerede nå! – Når jeg får en god magefølelse så pleier jeg å følge den. Å være med i «Hver gang vi møtes» gir meg godfølelsen i magen. Det er et musikkrelatert program som utfordrer oss artister i ulike retninger og jeg gleder meg til å tolke andres låter og høre dem tolke mine låter, sa Petter Katastrofe i forkant av innspillingen til årets sesong. I kveld er det han nemlig den fjerde av de totalt syv folkekjære artistene på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss som skal bli hyllet i «Hver gang vi møtes». Petter Bjørklund Kristiansen er kjent under artistnavnet Katastrofe. Han startet karrieren med Fredrikstad-hip hop-bandet Lok Allé i 2004, og lanserte solokarrieren sin i 2008 med låten «Vi prekæs». I 2014 økte populariteten rundt Katastrofe med låten «Bleik og sur». Låten var et samarbeid med Staysmann og M.M.B. og solgte til