SJ Norge

Togselskapet SJ med beste nettsted i Sverige - i alle kategorier

Del

SJ har Sveriges beste nettsted. I den årlige kåringen i regi av IDG/Internetworld, ble nettstedet til SJ ikke bare kåret til beste reiselivsnettsted, men også det beste nettstedet totalt sett.

Sammen med deres prisbelønte app til iOS og Android har nettstedet SJ.se i mars blitt utnevnt til det desidert beste nettstedet i Sverige. Med begrunnelsen at SJ leverer en «tilnærmet komplett mobil brukeropplevelse, med fullt fokus på kundene» ble seieren et faktum.

­– Det er gøy at vårt dedikerte arbeid med å hele tiden sette verdien for kunden i sentrum får denne type oppmerksomheten. Det å komme til topps blant reiselivsnettsteder er stort, men å ro i land beste nettsted i alle kategorier er selvfølgelig helt fantastisk, sier Jenny Gejke, ansvarlig for digitale tjenester i SJ.

Når IDG/Internetworld kårer de beste nettstedene ser de særlig på den opplevde verdien for kundene, hvor SJs enkelhet og kontinuerlige utvikling av tjenestene har vært avgjørende. I kåringen løftes det frem hvordan SJ tydelig løfter frem sine ulike alternativer for de reisende, i tillegg til SJs nettbaserte kundeservice. I tillegg blir SJs arbeid med digital tjenesteutvikling gjennom «SJ Labs» løftet frem. Her blir brukerne aktivt involvert i utviklingen av nye tjenester. Den hastighet som SJ evner å levere nye løsninger for brukerne har også vært viktig for helhetsvurderingen til topplasseringen. Som et eksempel var SJ en av de første online-aktørene som tilbød betaling via Swish, Sveriges svar på Vipps i Norge.

Ifølge IDG/Internetworld flytter også SJ grensene for hvordan brukergrensesnittet kan se ut når reiser skal presenteres og selges digitalt.

– Utmerkelsen vi nå mottar gir oss ytterligere motivasjon og inspirasjon til å fortsette å utvikle enda smartere og mer brukervennlige løsninger til våre passasjerer. Vi er bare i startgropen til noe virkelig spennende her, særlig innenfor utviklingen av mobile tjenester, sier Jenny Gejke.

SJ er gjennom sitt norske datterselskap SJ Norge AS en av finalistene i Jernbanedirektoratets anbudskonkurranse om å ta over togdriften på strekningen på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen. Svar på konkurransen er ventet å bli offentligjort av direktoratet i løpet av juni-måned.

For spørsmål og kommentarer, vennligst kontakt:

Niclas Härenstam, pressesjef SJ:                  +46 10-751 51 84 | niclas.harenstam@sj.se

Jenny Gejke, ansvarlig digitale tjenester SJ:+46 10-751 54 55 | jenny.gejke@sj.se

Bilder

Om SJ Norge

SJ Norge
SJ Norge

Oslo

SJ driver i dag innenfor alle typer lokale og regionale passasjertog, intercity og høyhastighetstrafikk, inkludert nattog. Den svenske togoperatøren har kjørt på svenske jernbaner i 160 år, og frakter hver dag 130 000 reisende på 1100 avganger fra 275 stasjoner, er på nivå med de beste flyselskapene i Europa (KLM og Widerøe) i punktlighet og scorer høyt på kundetilfredshet hva gjelder komfort og service.

Følg saker fra SJ Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SJ Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra SJ Norge

SJ Norge klager på kontraktstildelingen for Sørlandsbanen30.10.2018 12:05:58 CETPressemelding

Etter en grundig vurdering har togoperatøren SJ Norge i dag fremmet klage til Jernbanedirektoratet på kontraktstildeling for trafikkpakke 1, Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen. SJ Norge mener anbudet bryter med lov om offentlige anskaffelser, at kvalitetskriteriet er vurdert feil og at vinneren Go-Ahead skulle vært avvist fordi prisene de har levert er urealistisk lave i forhold til ytelsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom