Togselskapet SJ med beste nettsted i Sverige - i alle kategorier

SJ har Sveriges beste nettsted. I den årlige kåringen i regi av IDG/Internetworld, ble nettstedet til SJ ikke bare kåret til beste reiselivsnettsted, men også det beste nettstedet totalt sett.

Sammen med deres prisbelønte app til iOS og Android har nettstedet SJ.se i mars blitt utnevnt til det desidert beste nettstedet i Sverige. Med begrunnelsen at SJ leverer en «tilnærmet komplett mobil brukeropplevelse, med fullt fokus på kundene» ble seieren et faktum.

­– Det er gøy at vårt dedikerte arbeid med å hele tiden sette verdien for kunden i sentrum får denne type oppmerksomheten. Det å komme til topps blant reiselivsnettsteder er stort, men å ro i land beste nettsted i alle kategorier er selvfølgelig helt fantastisk, sier Jenny Gejke, ansvarlig for digitale tjenester i SJ.

Når IDG/Internetworld kårer de beste nettstedene ser de særlig på den opplevde verdien for kundene, hvor SJs enkelhet og kontinuerlige utvikling av tjenestene har vært avgjørende. I kåringen løftes det frem hvordan SJ tydelig løfter frem sine ulike alternativer for de reisende, i tillegg til SJs nettbaserte kundeservice. I tillegg blir SJs arbeid med digital tjenesteutvikling gjennom «SJ Labs» løftet frem. Her blir brukerne aktivt involvert i utviklingen av nye tjenester. Den hastighet som SJ evner å levere nye løsninger for brukerne har også vært viktig for helhetsvurderingen til topplasseringen. Som et eksempel var SJ en av de første online-aktørene som tilbød betaling via Swish, Sveriges svar på Vipps i Norge.

Ifølge IDG/Internetworld flytter også SJ grensene for hvordan brukergrensesnittet kan se ut når reiser skal presenteres og selges digitalt.

– Utmerkelsen vi nå mottar gir oss ytterligere motivasjon og inspirasjon til å fortsette å utvikle enda smartere og mer brukervennlige løsninger til våre passasjerer. Vi er bare i startgropen til noe virkelig spennende her, særlig innenfor utviklingen av mobile tjenester, sier Jenny Gejke.

SJ er gjennom sitt norske datterselskap SJ Norge AS en av finalistene i Jernbanedirektoratets anbudskonkurranse om å ta over togdriften på strekningen på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen. Svar på konkurransen er ventet å bli offentligjort av direktoratet i løpet av juni-måned.

For spørsmål og kommentarer, vennligst kontakt:

Niclas Härenstam, pressesjef SJ:                  +46 10-751 51 84 | niclas.harenstam@sj.se

Jenny Gejke, ansvarlig digitale tjenester SJ:+46 10-751 54 55 | jenny.gejke@sj.se