To nye låter ute fra CC Cowboys

21.4.2017 08:45 | Drabant Music

2016 var for CC Cowboys sterkt preget av konsertvirksomhet. I juni slapp bandet sitt første ordentlige livealbum “Synder i sommersol (Live)”, og ellers reiste bandet landet rundt og spilte for utsolgte hus og fornøyde publikummere.

CC Cowboys. Foto: Nina Djærff

I 2017 blir det mer musikk og flere konserter, og forberedelsene er allerede godt i gang. I månedsvis har de både skrevet, øvd og jobbet med det som blir sommerturneens nye set-liste, og ikke minst det som skal bli til bandets ellevte studioalbum, som er ventet utgitt litt sent på høsten.

På mandag runder frontfigur, låtskriver og sjefscowboy Magnus Grønneberg 50 år. Og siden han har brukt over halve livet på musikken og sangene og bandet, så markerer bandet dette med å gjøre det de kan best; nemlig å gi ut ny musikk. To nye låter er klare, som begge representerer bandets kjerneuttrykk på en glimrende måte. «Gudinner» er en typisk og veldig umiddelbar låt med et stort hitpotensial som vi vet kommer til å bli en live-klassiker, mens «Hun er havet» representerer den melankolske og litt mer dempede, musikalske siden av bandet. Begge er to veldig flotte kjærlighetssanger.

«Gudinner» kan du høre her, og «Hun er havet» her!

Følg CC Cowboys på Facebook for oppdateringer.

CC Cowboys. Foto: Nina Djærff

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Marcus Dale signerer med Drabant Music og gir ut debutsingel18.8.2017 08:28Pressemelding

Selv om Marcus Dale kun så vidt har rukket å fylle 16 år, gir han i dag ut sin aller første singel. Hør «Lights» her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han nærmest "låste seg inne" på gutterommet hjemme hos mamma og pappa da han som 13-åring forelsket seg i hans første miksebord. Etter et par år med hard jobbing, ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere. Allerede på flyet på vei til Berlin fikk han ideen til «Lights», og sammen med låtskriveren Katharina Held ble låten ferdigstilt i løpet av kort tid.  Med seg på vokal har han bergensjenta Maria Aasen (18). «Lights» er en energisk og dansbar feelgood-låt med en dæsj attitude.  Marcus Dale er signert til Drabant Music og Controverse Publishing.  Spotify // Facebook // Instagram

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».