To nye dommere i Norske talenter.

Janne Formoe og Mona Berntsen tar plass bak dommerbordet i Norske talenter neste sesong. Mia Gundersen og Bjarne Brøndbo fortsetter også som dommere.

Mona Berntsen og Janne Formoe blir dommere i Norske talenter.

Mona Berntsen er en av Norges mest profilerte dansere og har de siste ti årene jobbet sammen med flere av verdens største artister, koreografer og produksjoner til både TV og konserter. I sommer kom hun hjem etter å ha vært på verdensturne med Justin Bieber.

- Jeg har jo vært med i talentkonkurranser selv, så jeg synes det er spennende å få være med på andre siden. Det er utrolig kjekt å få komme hjem og se alle talentene og være med på deres reise. Så håper jeg at jeg kan bidra med min kunnskap og erfaring fra alt jeg har vært med på – og at vi får se andre talenter enn sang og dans. Jeg tenker at det kan være ok at jeg vet hvordan de har det på den andre siden av bordet. Jeg  gleder meg veldig til å se alle mulige, norske talenter, sier Mona Berntsen

Janne Formoe startet sin karriere som Sunniva i Kaptein Sabeltann-forestillingene i Dyreparken i Kristiansand etter det har hun en lang karriere på teaterscenen, med tv-serier og filmer.

I fjor var hun gjestedommer i Norske talenter og nå blir hun altså fast medlem

- Jeg fikk være gjestedommer i fjor og det ga mersmak. Nå håper jeg vi får se mange nye talenter. Kanskje noen som bare har opptrådt på sætra foran sauene sine, ler Janne og legger til. - Det ville være veldig kjekt om noen kunne gjøre standup eller teater.

Mia Gundersen og Bjarne Brøndbo fortsetter som dommere i talentkonkurransen.

Leter etter talenter nå

Den niende sesongen med talent-jakt er allerede i gang, Casterne skal i disse dager rundt i Norge og lete etter talenter. Påmeldingsfristen er 10. novemberhttps://www.shortaudition.com/NorskeTalenter-2018

Dette er byene de skal til på precast:

14. Sept Fredrikstad og Hamar

17.-18.sept Trondheim og Stavanger

19.sept Bodø og Kristiansand

20. Sept Tromsø og Sandefjord

24.sept Ålesund

24.-25.sept Bergen

29.sept-1.okt Oslo

I oktober drar dommere og hele «Norske talenter»-produksjonen til Stjørdal, Bergen og Oslo for å lage auditionprogrammene.

Katrine WergelandPR- og medierådgiver

Norske talenter, The Voice, Født i feil kropp, Åsted Norge, Tid for hjem, En kveld hos Kloppen, værprofiler.

913 91 114 / 55 90 80 10kwe@tv2.no

Mona Berntsen og Janne Formoe blir dommere i Norske talenter.