TIX slipper musikkvideo til "Shotgun"

Foto: Lars Martin Bøe

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify i bagasjen, slapp TIX sin første solo-singel på fredag. «Shotgun» gikk rett inn på #8 i Spotify på lørdag, i tillegg til å bli listet på NRK mP3. I dag er musikkvideoen ute.

De enorme strømmetallene til TIX stammer fra en rekke kontroversielle russelåter, som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. I årene som fulgte lagde «legenden TIX» (som fansen kaller han) en rekke låter som gikk rett inn i de norske topplistene.

Solo-debuten «Shotgun» er intet unntak. Låten gikk rett inn på #8 i Spotify lørdagen etter slipp. I tillegg har TIX for første gang blitt listet på norsk radio ved NRK mP3.

I dag slippes musikkvideoen som er gjort av Expect Films ved regissør Frederic Esnault og produsent Tayo Jacobsen. Foto er gjort av Morten Forsberg og B-foto Lars Pettersen. Med i filmen finner vi en rekke skuespillere, i tillegg til cheerleaderne fra Fame Cheerteam.

Se videoen HER.

"Jeg digger å lage russelåter, men jeg sitter på hundrevis av andre låter nå som jeg vil vise fansen min. Jeg gir meg ikke med russelåter, men jeg tror fansen er glade for at de slipper å vente helt til neste russetid før jeg slipper flere låter. Å lage en normal hit er enkelt i forhold til å lage en god russelåt. Gleder meg til å vise at jeg er Norges beste hitmaker."

- Andreas Haukeland, aka. TIX

I tiden etter suksessen i 2015 ble TIX oppdaget av Mike Caren som driver den amerikanske publishing-giganten APG. Caren signerte TIX utelukkende for hans enorme pop-teft. Han hadde naturlig nok ingen forutinntatte meninger eller fordommer knyttet til russemusikken generelt eller TIX spesielt. TIX har siden pendlet frem og tilbake mellom Oslo og LA og skrevet for en rekke store internasjonale stjerner.

Den enorme suksessen frem til nå bunner selvsagt i en genuin interesse for popmusikk og en unik evne til å lage musikk som – til tross for mangel på support fra den etablerte musikk og mediabransjen – bryter igjennom og finner sitt publikum på egenhånd.

Ved siden av den musikalske suksessen har TIX opparbeidet seg en enorm fanskare som følger enhver bevegelse han foretar seg i sosiale medier (og han står frem som en slags bestevenn for fansen sin). Konsertene er alltid smekk fulle av fans som synger med på hver eneste låt. Konserthøydepunktet var kanskje da han varmet opp for Justin Bieber i Stavanger i 2017. Denne sommeren spiller han kun konserter i Sverige (hittil har alle shows vært utsolgt).

Førstesingelen «Shotgun» er en massiv, catchy og ekstremt velprodusert poplåt. En maktdemonstrasjon.

Om TIX

Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn.»

Ny musikk fra Magnus Eliassen!25.6.2019 08:36:13 CESTPressemelding

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Etter å ha gitt ut de stillferdige og ettertenksomme låtene «Dersom æ vokste opp her» og «Stor» i 2015, forsvant den samfunnsengasjerte artisten ut av offentligheten. Nok en gang. Forrige gang var etter at han og hans bror i 2013 brått kunngjorde at de skulle ta pause fra Sirkus Eliassen, den alt annet enn stillferdige bodøduoen som i 2011 og 2012 tok landet med storm. Siden har årene gått, uten så mye som et vindpust. Som så mange andre har vi lurt på hva som skjedde. "Magnus er en fantastisk låtskriver, musiker og formidler. Men han er også en sjelden fri sjel. For fire år siden forlot han bare musikken og rampelyset. Frustrerende nok for oss etterlot han seg et knippe låter som etter min mening betyr noe. Og som på alle måter burde bli hørt. De er minst like relevante i dag som de var da han forlot dem for fire år siden. Dette var på tide" - Bjørn Rogstad Det er derfor med ekstra stor glede vi kan meddele at Magnus

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år

Ezzari slipper debut-EP21.6.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha debutert i 2017 med “Ikke noe press”, har Ezzari gitt ut 10 singler og rundet 10 millioner streams på Spotify. Nå er den unge rapperen fra Hauketo i Oslo klar med debut EPen - “Forsiden av historiebøkene”. Den kommende EPen inneholder allerede de veletablerte hittene “Wifey”, “Læg” med Jonas Benyoub og den siste singelen “Store løven”. Vi får høre to nye låter, “Har ikke tid” og “En lek”. Ezzari forteller om EPen: - “Min debut-EP består av 5 låter jeg lagde i 2018/19, og er låter jeg virkelig er stolt av! På få sanger for jeg sagt mye, og låtene er veldig varierte. Noen er for klubben og får deg til å danse og smile, og andre er kanskje for de lange, sene, triste nettene. Dette er en EP der jeg fortsatt, selv om jeg har vært et par år i bransjen nå, føler jeg introduserer meg enda bedre som artist og menneske, og lytteren blir kjent med meg og hører mer av min historie. "Læg", "En lek" og "Har ikke tid"er alle tre laget på to dager i Amsterdam. Der er det helt fantastiske pr

Shawn Mendes og Camila Cabello teamer opp med hjelp av Cashmere Cat21.6.2019 09:30:12 CESTPressemelding

Sensasjonen Shawn Mendes er i dag ute med "Señorita", og har fått med seg pop-prinsessen Camila Cabello. "Señorita" er produsert av Benny Blanco og WATT, og co-produsert av norske Magnus August Høiberg, bedre kjent som Cashmere Cat. Høiberg har også vært med på å skrive låten. Samtidig slipper duoen en lekker musikkvideo, se den her! Videoen er regissert av Dave Meyers, som tidligere har jobbet med stjerner som Ariana Grande, Taylor Swift og Kendrick Lamar. Dette er det første samarbeidet mellom Cabello og Mendes siden hit-singelen "I Know What You Did Last Summer" fra 2015, som har over 700 millioner streams på verdensbasis. Låten følger opp vårens "If I Can’t Have You", som allerede har solgt til gull i Norge og har blitt streamet over 200 millioner ganger på verdensbasis.

Astrid S lanserer turné og akustisk låt21.6.2019 09:30:00 CESTPressemelding

I dag kl 09:00 gikk Stripped Down Tour i salg – turnéen hvor Astrid S gjør eksklusive konserter på utvalgte konsertarenaer i Europa og USA, for å dele en helt spesiell kveld med fansen. Parallelt har hun sluppet en akustisk versjon av ‘The First One’, som gikk til #3 på Spotify i Norge da den ble sluppet i mai. Med gitar, cello og vokal får den en helt ny drakt, og gir en smakebit på hva som kan vente publikum under høstens konserter. Se videoen hvor Astrid S fremfører den akustiske låten HER. Videoen er spilt inn på Posthuset i Oslo. Astrid S skal besøke følgende steder i høst: 11.09 – Olavshallen, Trondheim 13.09 – Bergen Forum, Bergen 15.09 – Operahuset, Oslo 17.09 – New York 20.09 – Amsterdam 23.09 – Berlin 25.09 – Paris 26.09 – London Finn billetter HER.