TIX slipper musikkvideo til "Shotgun"

Foto: Lars Martin Bøe

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify i bagasjen, slapp TIX sin første solo-singel på fredag. «Shotgun» gikk rett inn på #8 i Spotify på lørdag, i tillegg til å bli listet på NRK mP3. I dag er musikkvideoen ute.

De enorme strømmetallene til TIX stammer fra en rekke kontroversielle russelåter, som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. I årene som fulgte lagde «legenden TIX» (som fansen kaller han) en rekke låter som gikk rett inn i de norske topplistene.

Solo-debuten «Shotgun» er intet unntak. Låten gikk rett inn på #8 i Spotify lørdagen etter slipp. I tillegg har TIX for første gang blitt listet på norsk radio ved NRK mP3.

I dag slippes musikkvideoen som er gjort av Expect Films ved regissør Frederic Esnault og produsent Tayo Jacobsen. Foto er gjort av Morten Forsberg og B-foto Lars Pettersen. Med i filmen finner vi en rekke skuespillere, i tillegg til cheerleaderne fra Fame Cheerteam.

Se videoen HER.

"Jeg digger å lage russelåter, men jeg sitter på hundrevis av andre låter nå som jeg vil vise fansen min. Jeg gir meg ikke med russelåter, men jeg tror fansen er glade for at de slipper å vente helt til neste russetid før jeg slipper flere låter. Å lage en normal hit er enkelt i forhold til å lage en god russelåt. Gleder meg til å vise at jeg er Norges beste hitmaker."

- Andreas Haukeland, aka. TIX

I tiden etter suksessen i 2015 ble TIX oppdaget av Mike Caren som driver den amerikanske publishing-giganten APG. Caren signerte TIX utelukkende for hans enorme pop-teft. Han hadde naturlig nok ingen forutinntatte meninger eller fordommer knyttet til russemusikken generelt eller TIX spesielt. TIX har siden pendlet frem og tilbake mellom Oslo og LA og skrevet for en rekke store internasjonale stjerner.

Den enorme suksessen frem til nå bunner selvsagt i en genuin interesse for popmusikk og en unik evne til å lage musikk som – til tross for mangel på support fra den etablerte musikk og mediabransjen – bryter igjennom og finner sitt publikum på egenhånd.

Ved siden av den musikalske suksessen har TIX opparbeidet seg en enorm fanskare som følger enhver bevegelse han foretar seg i sosiale medier (og han står frem som en slags bestevenn for fansen sin). Konsertene er alltid smekk fulle av fans som synger med på hver eneste låt. Konserthøydepunktet var kanskje da han varmet opp for Justin Bieber i Stavanger i 2017. Denne sommeren spiller han kun konserter i Sverige (hittil har alle shows vært utsolgt).

Førstesingelen «Shotgun» er en massiv, catchy og ekstremt velprodusert poplåt. En maktdemonstrasjon.

Om TIX

Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn.»

Foto: Lars Martin Bøe

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding

I dag slipper Bernhoft sin tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet som slippes 24. August. Bernhoft har også annonsert sin kommende Norgesturné med sitt faste band, The Fashion Bruises, som har vært med på innspillingen av hele albumet. “Humanoid” handler om hvordan mennesker nå til dags er oppslukt i sosiale medier og hvordan de bruker en god del av dagen på å stirre ned i en skjerm. - “Jeg har bala en stund med at det er vrient å prate med mennesker som er mer tilstede i telefonen sin enn i praten. Det fortjener en låt, og det passa perfekt å kle den teksten med dundredisco og køntrigitar. Her er Humanoid, spill den høyt!” - Bernhoft HØR “HUMANOID” HER Slik blir det også naturlig at bandet blir med på den omfattende turnéhøsten som starter i USA i september, forsetter i Norge i september og oktober, videre til Europa i november før den avslutten i USA i desember. 56 konserter står totalt for tur for Bernhoft & The Fashion Bruises denne høsten etter albumslipp. SE OVERSIKT

Sophie Elise er klar med ny singel10.8.2018 11:34Pressemelding

Etter debuten som låtskriver i fjor høst, har Sophie Elise sine låter strømmet nesten 6,5 millioner ganger. Nå er hun endelig tilbake med singelen «Next Summer», som er en låt hun håper folk vil danse til gjennom sensommeren – akkurat som hun skal danse under «Skal vi danse» denne høsten. Dette kan nok sies å være Sophie Elise sin travleste høst noen sinne. I tillegg til å pusse opp rekkehuset, gi ut ny bok og delta i «Skal vi danse», gir hun også ut ny låt, som kan sies å være en litt annerledes sommerlåt. - Jeg er superstolt av «Next Summer», og synes det er gøy å slippe en annerledes sommerlåt. Den handler om forventningene til neste sommer, og til livet generelt, sier Sophie Elise. HØR SOPHIE ELISE – «NEXT SUMMER» HER I kjent Sophie Elise-stil er låten, til tross for at det er en feelgood-låt, ganske mørk lyrisk. Hun håper likevel at folk kan danse til den. - "Jeg håper folk kan danse ut sensommeren til denne her – det må i alle fall jeg som skal være med i «Skal vi danse». Denne l

Lido - 3 million24.7.2018 09:03Pressemelding

I løpet av de siste fem årene har produsent, sanger, låtskriver og artist Peder Losnegård, bedre kjent som Lido, satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangre. Han har produsert og mikset for tungvektere som blant annet Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Nå er han klar for å slippe mer egen musikk. I dag starter han med singelen "3 million". - "Låten kom til på et hotellrom i London. Jeg hadde akkurat fått et nytt produksjonsprogram jeg ville teste ut, og denne instrumentalen var det første jeg lagde uten å skjønne bæret av programmet. Ca et år senere jobbet jeg med Chance The Rapper i et par uker, og ble utrolig inspirert av hvor spontan og «stream of consiousness» skriveteknikken hans var. Jeg husket plutselig beaten fra London og brukte den til å teste ut denne nye teknikken. Av en eller annen grunn var «3 million years in the club» en setning som automatisk kom ut av munnen min hver gang jeg skulle begynne på en låt, så når jeg lot slipp på kontrollen kom det naturl

Rod Stewart med nytt album19.7.2018 11:04Pressemelding

28. september er Rod Stewart klar med sitt 30 studioalbum Blood Red Roses. Albumet fremhever Stewarts anerkjente låtskrivertalent, noe som har gjort han til en av verdens største artister. Blood Red Roses inneholder 13 nye låter samt tre coverlåter og er Stewarts første på tre år. Albumet følger opp Another Country (2015) og Time (2013), og slippes nesten 50 år på dagen etter han signerte sin første kontrakt som soloartist. Første smakebit ut er “Didn’t I”. Om det nye albumet sier han selv; ‘I always think I make albums for a few friends and this record has that intimacy. Sincerity and honesty go a long way in life and the same is true in song-writing’. Albumet er co-produsert av hans mangeårige samarbeidspartner Kevin Savigar og beveger seg fra lett akustisk drevet folk gjennom Motown-inspirert pop og r&b til rock og hjertesmeltende ballader.