TIX slipper musikkvideo til "Shotgun"

Foto: Lars Martin Bøe

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify i bagasjen, slapp TIX sin første solo-singel på fredag. «Shotgun» gikk rett inn på #8 i Spotify på lørdag, i tillegg til å bli listet på NRK mP3. I dag er musikkvideoen ute.

De enorme strømmetallene til TIX stammer fra en rekke kontroversielle russelåter, som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. I årene som fulgte lagde «legenden TIX» (som fansen kaller han) en rekke låter som gikk rett inn i de norske topplistene.

Solo-debuten «Shotgun» er intet unntak. Låten gikk rett inn på #8 i Spotify lørdagen etter slipp. I tillegg har TIX for første gang blitt listet på norsk radio ved NRK mP3.

I dag slippes musikkvideoen som er gjort av Expect Films ved regissør Frederic Esnault og produsent Tayo Jacobsen. Foto er gjort av Morten Forsberg og B-foto Lars Pettersen. Med i filmen finner vi en rekke skuespillere, i tillegg til cheerleaderne fra Fame Cheerteam.

Se videoen HER.

"Jeg digger å lage russelåter, men jeg sitter på hundrevis av andre låter nå som jeg vil vise fansen min. Jeg gir meg ikke med russelåter, men jeg tror fansen er glade for at de slipper å vente helt til neste russetid før jeg slipper flere låter. Å lage en normal hit er enkelt i forhold til å lage en god russelåt. Gleder meg til å vise at jeg er Norges beste hitmaker."

- Andreas Haukeland, aka. TIX

I tiden etter suksessen i 2015 ble TIX oppdaget av Mike Caren som driver den amerikanske publishing-giganten APG. Caren signerte TIX utelukkende for hans enorme pop-teft. Han hadde naturlig nok ingen forutinntatte meninger eller fordommer knyttet til russemusikken generelt eller TIX spesielt. TIX har siden pendlet frem og tilbake mellom Oslo og LA og skrevet for en rekke store internasjonale stjerner.

Den enorme suksessen frem til nå bunner selvsagt i en genuin interesse for popmusikk og en unik evne til å lage musikk som – til tross for mangel på support fra den etablerte musikk og mediabransjen – bryter igjennom og finner sitt publikum på egenhånd.

Ved siden av den musikalske suksessen har TIX opparbeidet seg en enorm fanskare som følger enhver bevegelse han foretar seg i sosiale medier (og han står frem som en slags bestevenn for fansen sin). Konsertene er alltid smekk fulle av fans som synger med på hver eneste låt. Konserthøydepunktet var kanskje da han varmet opp for Justin Bieber i Stavanger i 2017. Denne sommeren spiller han kun konserter i Sverige (hittil har alle shows vært utsolgt).

Førstesingelen «Shotgun» er en massiv, catchy og ekstremt velprodusert poplåt. En maktdemonstrasjon.

Om TIX

Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn.»

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick