TIX sitt juleunivers i musikkvideo

Foto: Maja Eriksen Moan

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten.

TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger.

Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12.

TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG.

SE MUSIKKVIDEOEN HER.

HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER.

Mer om TIX

Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn.»

I tiden etter suksessen med russelåtene i 2015, ble TIX oppdaget av Mike Caren som driver den amerikanske publishing-giganten APG. Caren signerte TIX utelukkende for hans enorme pop-teft. Han hadde naturlig nok ingen forutinntatte meninger eller fordommer knyttet til russemusikken generelt eller TIX spesielt. TIX har siden pendlet frem og tilbake mellom Oslo og LA og skrevet for en rekke internasjonale artister.

Den enorme suksessen frem til nå bunner selvsagt i en genuin interesse for popmusikk og en unik evne til å lage musikk som – til tross for mangel på support fra den etablerte musikk og mediabransjen – bryter igjennom og finner sitt publikum på egenhånd.

Ved siden av den musikalske suksessen har TIX opparbeidet seg en enorm fanskare som følger enhver bevegelse han foretar seg i sosiale medier (og han står frem som en slags bestevenn for fansen sin). Konsertene er alltid smekk fulle av fans som synger med på hver eneste låt. Konserthøydepunktet var kanskje da han varmet opp for Justin Bieber i Stavanger i 2017. Denne sommeren spilte han kun konserter i Sverige.

Førstesingelen i soloprosjektet, «Shotgun», fra juni er en massiv, catchy og ekstremt velprodusert poplåt. I tiden som kommer ventes flere pop-hits fra kongen av russemusikk.

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år

Ezzari slipper debut-EP21.6.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha debutert i 2017 med “Ikke noe press”, har Ezzari gitt ut 10 singler og rundet 10 millioner streams på Spotify. Nå er den unge rapperen fra Hauketo i Oslo klar med debut EPen - “Forsiden av historiebøkene”. Den kommende EPen inneholder allerede de veletablerte hittene “Wifey”, “Læg” med Jonas Benyoub og den siste singelen “Store løven”. Vi får høre to nye låter, “Har ikke tid” og “En lek”. Ezzari forteller om EPen: - “Min debut-EP består av 5 låter jeg lagde i 2018/19, og er låter jeg virkelig er stolt av! På få sanger for jeg sagt mye, og låtene er veldig varierte. Noen er for klubben og får deg til å danse og smile, og andre er kanskje for de lange, sene, triste nettene. Dette er en EP der jeg fortsatt, selv om jeg har vært et par år i bransjen nå, føler jeg introduserer meg enda bedre som artist og menneske, og lytteren blir kjent med meg og hører mer av min historie. "Læg", "En lek" og "Har ikke tid"er alle tre laget på to dager i Amsterdam. Der er det helt fantastiske pr

Shawn Mendes og Camila Cabello teamer opp med hjelp av Cashmere Cat21.6.2019 09:30:12 CESTPressemelding

Sensasjonen Shawn Mendes er i dag ute med "Señorita", og har fått med seg pop-prinsessen Camila Cabello. "Señorita" er produsert av Benny Blanco og WATT, og co-produsert av norske Magnus August Høiberg, bedre kjent som Cashmere Cat. Høiberg har også vært med på å skrive låten. Samtidig slipper duoen en lekker musikkvideo, se den her! Videoen er regissert av Dave Meyers, som tidligere har jobbet med stjerner som Ariana Grande, Taylor Swift og Kendrick Lamar. Dette er det første samarbeidet mellom Cabello og Mendes siden hit-singelen "I Know What You Did Last Summer" fra 2015, som har over 700 millioner streams på verdensbasis. Låten følger opp vårens "If I Can’t Have You", som allerede har solgt til gull i Norge og har blitt streamet over 200 millioner ganger på verdensbasis.

Astrid S lanserer turné og akustisk låt21.6.2019 09:30:00 CESTPressemelding

I dag kl 09:00 gikk Stripped Down Tour i salg – turnéen hvor Astrid S gjør eksklusive konserter på utvalgte konsertarenaer i Europa og USA, for å dele en helt spesiell kveld med fansen. Parallelt har hun sluppet en akustisk versjon av ‘The First One’, som gikk til #3 på Spotify i Norge da den ble sluppet i mai. Med gitar, cello og vokal får den en helt ny drakt, og gir en smakebit på hva som kan vente publikum under høstens konserter. Se videoen hvor Astrid S fremfører den akustiske låten HER. Videoen er spilt inn på Posthuset i Oslo. Astrid S skal besøke følgende steder i høst: 11.09 – Olavshallen, Trondheim 13.09 – Bergen Forum, Bergen 15.09 – Operahuset, Oslo 17.09 – New York 20.09 – Amsterdam 23.09 – Berlin 25.09 – Paris 26.09 – London Finn billetter HER.

Soundtracket fra The Beatles-filmen Yesterday ute i dag21.6.2019 09:00:00 CESTPressemelding

From Academy Award®-winning director Danny Boyle (Slumdog Millionaire, Trainspotting, 28 Days Later) and Richard Curtis, the Oscar®-nominated screenwriter of Four Weddings and a Funeral, Love Actually and Notting Hill, Yesterday is a rock-n-roll comedy about music, dreams, friendship and the long and winding road that leads to the love of your life. After a mysterious global blackout wipes The Beatles from history, Jack, a struggling singer-songwriter played by Himesh Patel, finds himself performing songs by the greatest band in history to a world that has never heard them. The film, which had its world premiere at Tribeca Film Festival in New York City, opens in cinemas on 28 June. For Patel, who became a fan of The Beatles at an early age thanks to his mother, the experience of recording these legendary songs was an unforgettable honour. “We stayed true to the songs lyrically and musically, but also made them Jack’s own,” the actor says. “It was great to be reminded of these wonderfu