TIX med sin første julelåt!

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify, slapp TIX «Shotgun» før sommeren. Låten var første brikke i hans soloprosjekt utenfor russemusikken, og nå er han klar med sin aller første julelåt, “Håper Nissen Har Råd”.

TIX sine enorme strømmetall stammer fra en rekke kontroversielle russelåter som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet over 8,7 millioner ganger.

De siste årene har TIX for alvor satt navnet sitt på kartet både som artist og låtskriver. Seneste bevis er Ava Max sin låt “Sweet but Psycho” hvor han er en av låtskriverne. Låten gikk #1 på Spotify i Norge, Sverige og Finland, og har foreløpig peaket på #18 på globallistene den 3. november.

Nå er TIX klar med sin FØRSTE julelåt!

HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER

Mer om TIX

Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn.»

I tiden etter suksessen med russelåtene i 2015, ble TIX oppdaget av Mike Caren som driver den amerikanske publishing-giganten APG. Caren signerte TIX utelukkende for hans enorme pop-teft. Han hadde naturlig nok ingen forutinntatte meninger eller fordommer knyttet til russemusikken generelt eller TIX spesielt. TIX har siden pendlet frem og tilbake mellom Oslo og LA og skrevet for en rekke internasjonale artister.

Den enorme suksessen frem til nå bunner selvsagt i en genuin interesse for popmusikk og en unik evne til å lage musikk som – til tross for mangel på support fra den etablerte musikk og mediabransjen – bryter igjennom og finner sitt publikum på egenhånd.

Ved siden av den musikalske suksessen har TIX opparbeidet seg en enorm fanskare som følger enhver bevegelse han foretar seg i sosiale medier (og han står frem som en slags bestevenn for fansen sin). Konsertene er alltid smekk fulle av fans som synger med på hver eneste låt. Konserthøydepunktet var kanskje da han varmet opp for Justin Bieber i Stavanger i 2017. Denne sommeren spilte han kun konserter i Sverige.

Førstesingelen i soloprosjektet, «Shotgun», fra juni er en massiv, catchy og ekstremt velprodusert poplåt. I tiden som kommer ventes flere pop-hits fra kongen av russemusikk.

Nyhetsbrev fra Universal Music22.3.2019 15:17:17 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-ute-med-ny-singel-kurt-cobain?publisherId=6987388&releaseId=17862356 Veronica Maggio ute med sin nye singel! Carlisle slipper sin debutsingel eMMa er HAPPY for å slippe en ny låt! Legenden Carlos Santana slipper i dag "Los Invisibles"! Med seg på låten har han spanske Buika på vokal, og Rick Rubin som produsent. Santana er en av de mest innflytelsesrike artistene fra Latin America noensinne, mens Rubin er kjent som grunnlegger av Def Jam, produsent for Johnny Cash’ comeback (American) og utallige andre artister/band på sin American-label. Den produktive Maryland-rapperen Logic slipper i dag låten “Confessions Of a Dangerous Mind”. Logic skal også slippe debutromanen Supermarket neste uke. Rapperen fikk sitt store internasjonale gjennombrudd “1-800-273-8255" i 2017, som har blitt streamet over én milliard ganger på verdensbasis. Dean Lewis slipper i dag sitt nye album A Place We

Carlisle ute med debutsingel!22.3.2019 12:00:28 CETPressemelding

Mens de fleste barn på hans alder var opptatt med sport, spill og andre aktiviteter, tilbrakte Carlisle hans yngre år på å lytte til musikk, da spesielt de store legendene. For det meste var han oppslukt i musikkens verden innenfor soul, funk, pop og R&B, sjangre som nå er til stor inspirasjon for han mens han lager egen musikk. «For meg er det viktig at musikk skal handle om følelser», sier Carlisle om hans planer for sine egne kommende låter. Sang og musikk har vært Carlisles hobby over lang tid, men han har aldri turt å ta sjansen på å gjøre det om til noe mer enn bare en hobby. Heldigvis for musikk-elskere der ute gjorde han nettopp det, gjennom norske Idol i 2018 hvor han kom på tredje plass. Nå jobber han med å finne sitt eget sound, skrive flere sanger som betyr noe for ham og skape et navn for seg selv i bransjen. - High Note handler om å være nyforelsket og de følelsene man har tidlig i forelskelsen. Når man ikke helt vet hvor man har hverandre og ting føles litt usikkert og u