Tipper Casper Ruud slår pappa innen tre år

Internasjonale bookmakere har kastet sine øyne på det norske tennisidolet Casper Ruud. –Det er 54 prosent sannsynlighet at han er høyere ranket enn faren, Christian Ruud, innen tre år, sier PR manager Steffen Løvholen i Unibet.

Casper Ruud har bestemt seg for å droppe Wimbledon, verdens største tennisturnering, men resultatene fra Challenger-turneringene har gjort at han allikevel stiger på rankinglistene. 109.-plass er sterkt for en 18-åring, men er allikevel bare begynnelsen om vi skal tro oddsekspertene i Europas største nettspillselskap.

- Casper Ruud er sannsynligvis det største tennistalentet Norge noen gang har hatt. Det er bare et tidsspørsmål før han er topp 50 i verden, og vi tror han kommer til å ha høyere ranking enn topplasseringen til far Christian innen tre-fire år, sier PR Manager for Unibet, Steffen Løvholen.

- Faktisk anser vi det for å være 58 prosent sannsynlig at han når ranking 38 eller høyere innen utgangen av 2020, og 54 prosent sannsynlig at han er innenfor topp 50 før 1. januar 2019. Novak Djokovic var for eksempel så vidt innenfor topp 100 da han var 18 år, så nøyaktig hvor god Casper kan bli er vanskelig å spå. Han kan nå hele veien,sier Løvholen.

Om Casper Ruud gjør det godt i Marburg (3. juli) eller Braunschweig (10. juli), er han allerede innenfor topp 100.

Odds, Casper Ruud

Vil Casper Ruud nå høyere rank enn Christian Ruuds topplassering på 38 innen utgangen av 2020?

-        Ja: 1.62

-        Nei: 2.25

Når vil Casper Ruud nå topp-50 i ATP ranking?

-        Før 31. desember 2018: 3.00

-        2019: 3.25

-        2020: 3.75

-        2021 eller senere: 3.75