Rottefella

Tingretten uenig med Rottefella

Dom i rettssaken mellom Amer Sports Norge AS og Rottefella AS ble klar i går. Rottefella stevnet Amer for brudd på markedsføringsloven, produktkopiering og brudd på immaterielle rettigheter etter at Amer lanserte «Pro Link» tidligere i år.

Tingretten sa seg uenig med Rottefella.

- Vi er både skuffet over, og uenig i, rettens konklusjon. Vi mener dommeren har vurdert flere av sakens forhold feil, og kommer til å vurdere anke til lagmannsretten. Vi er forberedt på å ta denne saken gjennom flere rettsinstanser om vi må, sier Christer Johnsen, administrerende direktør i Rottefella.

Tingretten underkjente samtidig gyldigheten av to av Rottefellas patenter i Norge.

-Vi er skuffet, og uenig i rettens vurdering av patentene. Vi har en stor portefølje av patenter både nasjonalt og internasjonalt, og skulle dommen bli stående har den begrenset effekt i Norge. Våre patenter i resten av verden påvirkes ikke, fortsetter Johnsen.

Dommen har ankefrist 15.september.

-Vi bruker tiden frem mot ankefristen til å sette oss godt inn i dommen, og vurdere en eventuell anke. Det er en kompleks sak, og vi tar med oss alle tingrettens konklusjoner i vurderingen, avslutter Johnsen.

-Slutt-

Om Rottefella

Rottefella
Industriveien 1
3490 Klokkarstua

+47 32 79 25 20http://www.rottefella.no

Rottefella AS er en norsk innovasjonsbedrift som utvikler og produserer bindingssystemer for langrenn og telemark. Selskapet har røtter tilbake til 1927 og den norske oppfinneren Bror With, og jobber aktivt med innovasjon og produktutvikling. Målet for all produktutvikling er å utnytte kroppens biodynamikk til skiløperens beste, og sikre optimal kraftoverføringen mellom skiløper og underlag. All utvikling og produksjon foregår på Klokkarstua i Norge, og gjøres av omkring 60 ansatte. I 2014 omsatte selskapet for omkring 180 millioner NOK. Rottefella eier det patenterte bindingssystemet NNN, som inkluderer alt fra yttersålen på skiskoen til NIS monteringsplaten på skiene.

Følg pressemeldinger fra Rottefella

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Rottefella på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Rottefella