TINE og REMA 1000 gjør det enklere å velge økologisk

Sammen vil REMA 1000 og TINE gjøre det enklere å velge økologisk og lanserer en ny meieriserie eksklusivt for REMA 1000 sine kunder.

Etterspørselen etter økologiske produkter øker, samtidig som undersøkelser viser at mange forbrukere synes det er vanskelig å finne økologiske produkter i butikkhyllene. Dette ønsker TINE og REMA 1000 å gjøre noe med. Flere produkter, nytt emballasjedesign og tydelig merking i butikk, skal gjøre det enklere å finne de økologiske produktene.

- Både TINE og REMA 1000 jobber aktivt med ansvarlighet og bærekraftig ressursutnyttelse, der økologisk landbruk er et ledd i det. REMA 1000 er en viktig kunde for TINE og ved å gå sammen om dette får vi større kraft bak satsningen på økologi enn om vi skulle gjort det hver for oss, sier Hanne Refsholt, konsernsjef i TINE SA.

Myndighetene har satt et ambisiøst mål om at 15 prosent av norsk landbruk skal være økologisk. Både TINE og REMA 1000 har som mål å tilby det norske folk flere økologiske produkter, dermed vil dette tiltaket være et viktig bidrag for å møte forbrukernes behov og bidra til å nå myndighetenes mål.

– Vi mener at økologi skal være tilgjengelig for alle. Vi har derfor som mål å øke volumet på økologiske varer betydelig som gjør at prisene på økologi blir lavere – og som igjen gjør at flere vil kunne kjøpe produktene. Samarbeidet med Tine om en økologisk meieriserie er noe vi svært fornøyde med, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REMA 1000

Den nye produktserien består av helmelk, to ulike typer lettmelk, yoghurt naturell, kremfløte, lettrømme og smør og vil være tilgjengelig i REMA 1000-butikker fra 20. September.

Les mer: Økologisk meieriserie hos REMA 1000