TINE kaller tilbake Cottage Cheese mager

TINE kaller tilbake Cottage Cheese mager (400g) med utløpsdato 5. oktober, som i tillegg er merket med M169 for produksjonssted. Årsak er funn av metallspon, som blant annet er varslet av forbruker.

Forbrukere skal ha tillit til at TINEs produkter er trygge å spise, og at de har høy merkekvalitet, og vi velger derfor å kalle tilbake det angitte produktet. Helserisiko er med i vurderingen som ligger bak tilbakekallingen. Alle forbrukere med det aktuelle produktet hjemme, kan levere dette tilbake til TINE eller til butikken hvor man vil få et nytt produkt utlevert pengene tilbake.

TINEs undersøkelser viser at alle funn er knyttet til produktet med utløpsdato

05.10.15, i tillegg til å være merket med M169. TINE beklager ulempene dette medfører.

Ved spørsmål kontakt pressevakt i TINE på mail: presse@tine.no, eller telefon: 4823 0994

Om TINE

TINE

TINE er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.

Følg saker fra TINE

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TINE

TINE og Moods of Norway skal sammen hylle hverdagen14.10.2015 08:00Pressemelding

Etter mer enn 150 år på matbordet fortjener brunosten å bli gjort litt ekstra stas på. Med sin helt unike smak og karakter er den en folkekjær hverdagsfavoritt for mange nordmenn. Brunosten hører hjemme på frokostbordet, på vaflene, i matpakka, i tursekken, og til og med i feriekofferten. Den er en trofast følgesvenn som forteller noe om hvem vi er og hvor vi kommer fra. Naturlig, ekte og stolt. Nå er tiden moden for å hylle dette ikonet, og ikke minst hverdagen den representerer. Og det skal skje gjennom et samarbeid med moteskaperne Moods of Norway.