TINE kaller tilbake Cottage Cheese mager

TINE kaller tilbake Cottage Cheese mager (400g) med utløpsdato 5. oktober, som i tillegg er merket med M169 for produksjonssted. Årsak er funn av metallspon, som blant annet er varslet av forbruker.

Forbrukere skal ha tillit til at TINEs produkter er trygge å spise, og at de har høy merkekvalitet, og vi velger derfor å kalle tilbake det angitte produktet. Helserisiko er med i vurderingen som ligger bak tilbakekallingen. Alle forbrukere med det aktuelle produktet hjemme, kan levere dette tilbake til TINE eller til butikken hvor man vil få et nytt produkt utlevert pengene tilbake.

TINEs undersøkelser viser at alle funn er knyttet til produktet med utløpsdato

05.10.15, i tillegg til å være merket med M169. TINE beklager ulempene dette medfører.

Ved spørsmål kontakt pressevakt i TINE på mail: presse@tine.no, eller telefon: 4823 0994

TINE stiller i oste-VM17.11.2017 12:05Pressemelding

TINE stiller med fem ostespesialiteter i oste-VM i London fredag. TINE gleder seg til å vise frem følgende spesialoster: RIDDER® Classic ystet på meieriet i Tresfjord Smaksrik norsk Chèvre Oske og Kvitmugg ystet og modnet på meieriet på Haukeli Kvit Geitost Lagra ystet og modnet på meieriet i Storsteinnes, Kvit Geitost Raudkittmodna; ystet i Storsteinnes og raudkittmodna i Tresfjord Norvegia® Special Reserve 5 år; ystet på Jæren og lagret fem år i vår egen ostebank. – Vi gleder oss stort til å vise frem våre osteskatter i London. Dette er produkter som alle har en spesiell produksjonsmetode eller geografisk opprinnelse. Det blir spennende å høre hva dommerne, fra rundt omkring i verden, syns om disse ostene som vi er veldig stolte av, sier Eirik Selmer-Olsen, konserndirektør FoU. Rekordstor deltakelse World Cheese Awards arrangeres hvert år av den britiske stiftelsen The Guild of Fine Food. Årets verdensmesterskap holdes i London i sammenheng med matmessen Taste of London. I fjor ble