TINE kaller tilbake 14 Gresk yoghurt med vanilje

TINE kaller tilbake 14 Gresk yoghurt med vanilje med utløpsdato mellom 11.10.17 og 13.11.17. Årsak er funn av metallspon i topping.

Leverandør av topping til 14 Gresk yoghurt med vanilje, tok i dag kontakt og informerte oss om at de hadde funnet metallspon i en av ingrediensene til toppingen. Forbrukere skal ha tillit til at TINEs produkter er trygge å spise, og at de har høy merkekvalitet, vi velger derfor å kalle tilbake det angitte produktet. Helserisiko er med i vurderingen som ligger bak tilbakekallingen. Alle forbrukere med det aktuelle produktet hjemme, kan levere dette tilbake til butikken hvor man vil få erstatningsprodukt eller pengene tilbake.

TINEs undersøkelser viser at alle funn er knyttet til produktet med utløpsdato

Mellom 11.10.17 og 13.11.17, i tillegg til å være merket med M361. TINE beklager ulempene dette medfører.

Ved spørsmål ta kontakt med TINEs kundesenter forbruker@tine.no eller tlf: 51 37 16 06

For pressehenvendelser, ta kontakt med TINE pressevakt på presse@tine.no eller tlf. 482 30 994