TINE henter internasjonal markedsdirektør
- Jeg er svært glad for at Rick Lawrence har takket ja til å bli med på TINE-laget. Kundene våre ønsker at vi styrker veksten i våre kategorier og gjennom hans erfaring fra sterkt konkurranseutsatte markeder, løfte TINE både i Norge og internasjonalt. Lawrence bringer inn solid kompetanse på markeds- og innovasjonsprosesser fra verdensledende selskaper som Mondelez og Unilever. TINE har mange flinke medarbeidere som kan merkevarer og det norske markedet, og Rick vil utfylle dette, sier konsernsjef i TINE, Gunnar Hovland.
Ansettelsen av Rick Lawrence medfører at han overtar konsernområdet Innovasjon og Marked i TINE, samt det overordnede ansvaret for TINEs internasjonale virksomhet. Nåværende konserndirektør Atle Jacobsen Internasjonal vil rapportere til Lawrence. Med en omsetning på snart 4 milliarder kroner, vil denne virksomheten bli mer integrert i konsernet enn tidligere.
- Vi er midt i en revisjon av eksisterende strategi og målene for den er ikke klare. Uavhengig av denne har imidlertid TINE hatt et stort behov for å både styrke og samle kompetanse innen internasjonalisering, markedsutvikling og innovasjon, men også være tettere på kundene med produktutvikling enn vi er i dag. Meierimporten har de 10 siste årene doblet seg i Norge, vi er derfor i nødt til å være i forkant for styrke TINE- bøndenes melk og konkurransekraft fremover, sier Hovland.
Rick Lawrence vil starte i jobben 1. juli 2019
- Jeg har jobbet i selskaper og markeder med en høy konkurranseintensitet og ser frem til å kunne bruke min kompetanse for TINE, både i Norge og internasjonalt. De siste årene har jeg hatt ansvaret for 17 lokale, regionale og globale merkevarer for Mondelez i Asia. Innovasjon, organisasjonsutvikling og markeds- og kundeutvikling har vært sentrale drivere i mine team for å lykkes og dette vil jeg ta med meg til TINE. Jeg ser veldig frem til å begynne i TINE og ser mange muligheter for et selskap med en råvare i verdensklasse – TINE melk, sier han.
Kontakter
Lars GaltungDirektør kommunikasjon og samfunnsansvar
Tel:+47 982 14 812lars.galtung@tine.noBilder
Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.