TINE SA

TINE er årets merkevare i sosiale medier

Del

TINE fikk mandag Gullenken 2017 for årets merkevare i sosiale medier under Social Media Awards.

TINE-desken er en tverrfaglig gruppe fra kommunikasjon, marked og kundeservice, her representert ved (f.v) Veronika Skagestad, Karoline Kaalen Loland, Line Løtveit, Monica Myran Hexum og Sindre Haugan.
TINE-desken er en tverrfaglig gruppe fra kommunikasjon, marked og kundeservice, her representert ved (f.v) Veronika Skagestad, Karoline Kaalen Loland, Line Løtveit, Monica Myran Hexum og Sindre Haugan.

Prisen er en stor og viktig annerkjennelse til en merkevare som har vist at den både har forstått hvordan sosiale medier kan brukes til å styrke merkevaren og som i praksis har gode hverdagseksempler på at sosiale medier kan skape verdi.

– Vi er veldig stolte av å få denne anerkjennelsen. Bak dette ligger det bratte læringskurver og mye godt arbeid fra folk i hele TINE, sier prosjektleder for TINE-desken, Joakim Vars Nilsen. 

Tverrfaglig samarbeid på sitt beste

I januar 2017 opprettet TINE en egen tverrfaglig desk som har jobbet operativt med produksjon, uttak, annonsering og analysering av alle de ulike sosiale medie-kanalene.

Juryen ser på bruken av de ulike sosiale mediene og om merkevaren ligger i forkant når det gjelder å kommunisere med sine målgrupper - i sosiale medier spesielt. Der TINE tidligere hadde tre ulike avdelinger til å drifte de sosiale kanalene er Desken et samarbeid med kompetanseutveksling og -heving på tvers. TINE Desken består av representanter fra markedsavdelingen, kommunikasjonsavdelingen og kundeservice.

Juryens begrunnelse:

TINE har de siste årene økt sine investeringer på sosiale medier i form av flere personer som jobber dedikerte med det, de har lansert TINE-desken – en tverrfaglig, operativ gruppe som jobber med produksjon, uttak, annonsering og analysering i sosiale medier, der de nå ser kompetanseutveksling og -heving på tvers av avdelinger. De har også mangedoblet medieinvesteringene i sosiale medier på aktualitet, sanntid og redaksjonelt innhold. TINE leverer mye og godt innhold i så godt som alle sosiale og digitale kanaler og flater, og årets julekampanje fra TINE, Fjøsnissen, er et godt eksempel på løftet TINE har gjort i sosiale medier. Fjøsnisse-kampanjen strakk seg fra melkekartongene (med henvisninger til sosiale medier i designet), Facebook, Twitter, Linkedin, TV, print, YouTube, Instagram og ikke minst julekortfilter på SnapChat på julaften.

– Nøkkelen har vært systematisk jobbing, nysgjerrighet og en innstilling om at vi hele tiden skal prøve, feile, lære og forbedre resultatene. Det å ha en egen desk med flinke folk fra ulike avdelinger i TINE har vært avgjørende for at vi har klart å løfte tilstedeværelsen vår og ikke minst kvaliteten på innholdet vårt, sier Vars Nilsen.

Bilder

TINE-desken er en tverrfaglig gruppe fra kommunikasjon, marked og kundeservice, her representert ved (f.v) Veronika Skagestad, Karoline Kaalen Loland, Line Løtveit, Monica Myran Hexum og Sindre Haugan.
TINE-desken er en tverrfaglig gruppe fra kommunikasjon, marked og kundeservice, her representert ved (f.v) Veronika Skagestad, Karoline Kaalen Loland, Line Løtveit, Monica Myran Hexum og Sindre Haugan.
Last ned bilde

Om TINE SA

TINE SA
TINE SA
Lakkegata 23
0187 Oslo

03080http://www.tine.no

TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.

Følg saker fra TINE SA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TINE SA

Digital løsning gjør dugnaden enklere18.9.2018 09:23Pressemelding

Norge er et dugnadsland. Vi stiller som fotball- og håndball trenere for barna våre, vi organiserer parkering, har rollen som både arrangør, selger og kakebaker på barn og barnebarns arrangementer. Det er ofte omfattende logistikk og planlegging som skal til for å få til et vellykket arrangement, i tillegg er det tidkrevende. Derfor har TINE gjennom konseptet Smart Idrettsmat lansert en arrangementsplanlegger som skal gjøre det enklere for både foreldre, idrettslag og foreninger å organisere smartere når det gjelder både mat og logistikk.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom