Tilbyr gratis parkering og shuttlebuss til årets Boligmesse

17.-19. november blir det Boligmesse i Trondheim Spektrum, og i år tilbyr arrangøren Compass Fairs gratis parkering.

Både arrangør og utstillere er spente på hvordan bygningsarbeidene rundt Trondheim Spektrum vil påvirke årets Boligmesse, som går av stabelen 17.-19. november. Prosjektlederne Rudi Rørstad og Ronny Bjørnsen er likevel klare på at dette ikke skal gå ut over de besøkende.

– På grunn av bygningsarbeidet blir det ikke mulighet til å parkere like utenfor hallen. Vi tilbyr derfor gratis parkering ved Dora, nærmere bestemt Maskinistgata 2. Derfra vil det kontinuerlig gå busser som frakter publikum enkelt til og fra messa, sier Bjørnsen, som samtidig oppfordrer de som har mulighet til å benytte seg av kollektivtransport.

– Holdeplassen Skansen, der både buss og trikk stopper, ligger ikke mer enn rundt fem minutters gangavstand fra Trondheim Spektrum, tipser han.

Les mer om parkering og kollektivtransport her.

Norske tradisjoner

Både Bjørnsen og Rørstad lover en spennende og variert Boligmesse med noe for de fleste.

– Blant annet tar Boligbyggelaget TOBB med seg «Team oppussing», et team bestående av alle ekspertene du trenger om du skal pusse opp.

Prosjektlederne anbefaler også et besøk innom Tempe VVS sin stand, der man blant annet kan ta en titt på et badekar i heltre fra Norwegian Wood Design. I tillegg kommer representanter fra Handverksskolen på Hjerleid, som skal demonstrere norske håndverkstradisjoner.

– Og har du verktøy som må slipes, er det bare å ta det med inn til standen deres, de tar jobben. Som vanlig er det også på denne messa vi har flest hytteleverandører, så er du på utkikk etter hytte, vet du hvor du finner ekspertene denne helgen, tipser Rørstad.

Spennende konkurranser

Det blir også mulighet for å vise muskler under messa: Lørdag og søndag skal Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n», holde foredrag, og etterpå kårer han messens handygirl og handyman gjennom to actionfylte konkurranser spekket med spennende utfordringer.

Søndag klokka 16.30 finner vi ut hvem som blir den siste vinneren av et Epoq kjøkken med hvitevarer fra Samsung til en verdi opptil 150.000 kroner. Like etterpå blir det ballongslipp med mulighet for å vinne flotte premier – i år er totalsummen på over 43.000 kroner!

– Gjennom hele helgen har vi også barneparken åpen, der Vidar Helseth, kjent fra årets Farmen-sesong, arrangerer morsomme aktiviteter for barna mens foreldrene blir inspirert, forteller prosjektlederne.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Fredag kl. 12 – 19
Lørdag kl. 10 – 18
Søndag kl. 10 – 17

Ronny Bjørnsen: 482 24 813 / ronny@boligmesse.no
Rudi Rørstad: 482 03 030 / rudi@boligmesse.no

Det blir gratis parkering i Maskinistgata 2. Herfra vil det kontinuerlig gå gratis shuttlebuss som stopper kun få minutter unna messa.
Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og i 2017 arrangeres 19 boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

I tillegg arrangeres tilsvarende messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer.