Tilbakekalling av Fersk & Ferdig Spaghetti Carbonara - fare for dem med fiskeallergi

9.3.2017 16:22 | NorgesGruppen

UNIL AS tilbakekaller en holdbarhetsdato med Fersk & Ferdig Spaghetti Carbonara 400 gram med siste forbruksdag 27.03.17, da produktet feilaktig kan inneholde fiskegrateng og dermed kan medføre helsefare for fiskeallergikere.

Tilbakekallingen skyldes en holdbarhetsdato emballert som Fersk & Ferdig Spaghetti Carbonara, men som feilaktig kan inneholde fiskegrateng. Produktet som trekkes, kan inneholde torsk, og kan derfor være helsefarlig for dem med fiskeallergi.

• Forbrukere som har kjøpt produktet bes kaste det eller returnere det til butikken det er kjøpt i for refusjon
• Produktet fjernes fra butikk
• Tilbakekallingen gjelder en holdbarhetsdato med siste forbruksdag 27.03.17
• For ytterligere spørsmål, kontakt UNIL forbrukerservice via www.unil.no  eller på telefon 24 11 31 00.

UNIL beklager det inntrufne og takker for hjelpen.

Over 1 800 dagligvarebutikker fordelt over hele landet, hvorav over halvparten er kjøpmannseide, tilbyr mat- og drikkevarer fra hele spekteret av store internasjonale leverandører til norske lokale leverandører.

Den landsdekkende virksomheten danner et viktig grunnlag for konsernets verdiskaping i det norske samfunnet. De lokale kjøpmennene bidrar til å skape verdier og arbeidsplasser i lokalsamfunnet. Det er dokumentert at bevaring av nærbutikken er viktig for å hindre fraflytting fra distriktene (Møreforsking, 2014). Effektiv varelevering gir butikkene lavere priser og bredt utvalg, og kjøpmenn får lavere kostnader og høyt varetrykk i butikken.

NorgesGruppen har ledende konsepter i alle segmenter, både dagligvare, servicehandel og storhusholdning. Produktutvikling og innovasjonsarbeid er viktig for utviklingen av tilbudet til norske forbrukere. NorgesGruppen skal være en medspiller og samarbeidspartner for leverandører og norsk landbruk.