Tilbakekalling av 33-centiliters glassflasker med Stella Artois
Tilbakekallingen er begrenset i omfang til flasker fra én tredjepartsleverandør som produserer en liten andel Stella Artois-flasker på verdensbasis. Tilbakekallingen iverksettes for å sikre at flasker med potensielle feil blir fjernet fra markedet, og er et forebyggende tiltak for å ivareta sikkerheten til forbrukerne.
Tilbakekallingen gjelder et begrenset antall Stella Artois’ 24-pakninger med 33-centiliters flasker i Norge med best før-dato 28.02.19. Datokodene for produktet som tilbakekalles, er oppgitt i tabellen nedenfor. Tilbakekallingen gjelder ingen andre Stella Artois emballasjeformater, som bokser eller fat, og heller ikke flasker med andre datokoder.
Kunder som selger Stella Artois` varsles slik at de aktuelle flaskene fjernes fra utsalgssteder, som i Norge er begrenset til noen puber, restauranter, og vinmonopol. Dette arbeidet forventes fullført i løpet av kort tid.
Forbrukere som har 33-centiliters flasker med Stella Artois-øl med produksjonskodene oppgitt nedenfor, kan kontakte forbrukerkontakt@ringnes.no eller ringe på tlf22 06 95 00. Kodene står på baksideetiketten på flaskene og på siden eller bunnen på pappeskene for 24-pakningene med 33-centiliters flasker. Det anbefales at innholdet fra produkter fra den aktuelle batchen helles ut. Forbrukere har rett på kompensasjon.
Oversikt over datokoder:
Land |
Best før-datoer |
Produksjonskode |
Tidsstempel |
Norge |
28.02.19 |
52 |
14:00-23:59 |
Kontakter
For mer informasjon, kontakt:
Louise Fernley, External Communications, AB InBev – louise.fernley@ab-inbev.com / +44(0)7961406684
Nicolay Bruusgaard, Kommunikasjonssjef, Ringnes AS – nicolay.bruusgaard@ringnes.no / +4790084257
Bilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1100 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens tredje største bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom