Tilbakekaller smårettskinke- og bacon

Coop tilbakekaller alle datoer av Coop smårettskinke strimlet 2x90 gram og Coop smårettbacon 2x90 gram fra sine butikker etter at det er påvist listeria i miljøprøver i produksjonslokalene. Det er ikke påvist listeria i selve produktene.

– Kundene skal stole på at den maten de handler hos Coop er trygg, og for å være helt sikker har vi derfor besluttet å trekke partiet fra våre butikker. Vi oppfordrer alle kunder som har kjøpt produktet om å levere det tilbake, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Situasjonen rundt Rognaldsen bakeri31.10.2018 19:49Aktuelt

Fredag 19. oktober ble Rognaldsen bakeri på Lindås stengt av Mattilsynet, før samme tilsyn gjenåpnet deler av bakeriet søndag 21. oktober. Bakeriet er deleid av Coop Norge Industri SA og har levert bakervarer til butikker i Bergen og omegn. Det som er avdekket er graverende og fullstendig uakseptabelt, og Coop Norge SA er svært rystet over Mattilsynet funn. Coop Norge beordret derfor bakeriet stengt med umiddelbar virkning da vi mottok rapporten fra tilsynet.