Tilbakekaller et parti av Gilde Bog

Funn av metallbiter i enkelte hermetikkbokser.

Nortura tilbakekaller et parti hermetikk; «Gilde Bog» produsert på EFTA 459 etter funn av metallbiter i enkelte hermetikkbokser. Fremmedlegemet stammer fra produksjonsmateriell.

Nortura tilbakekaller produkter med følgende 4 LOT-koder: 7401, 7402, 7411, 7412.

- Det er svært beklagelig at det har kommet metallbiter i enkelte hermetikkbokser «Gilde Bog». Vi har strenge rutiner i vår produksjon, og heldigvis er det svært sjeldent at slikt skjer. Mest sannsynlig stammer metallbitene fra en skjærehanske, og vi kaller tilbake flere partier for å være på den sikre siden, sier Eskil Pedersen, assisterende kommunikasjonsdirektør i Nortura.

Produktet fjernes nå fra butikkhyllene. Forbrukere som har kjøpt produktet med de aktuelle LOT-kodene kan få et nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake i butikk.

Nortura er en av Norges største matprodusenter, med kjente merkevarer som Gilde og Prior.

Vi jobber hver dag for matglede, helse, bærekraft og verdiskaping over hele landet.