Tilbake som Norges beste butikk: MENY Revetal

MENY Revetal i Vestfold er tilbake som best i landet, etter å ha danket ut alle de andre MENY-butikkene. For femte gang stikker butikken av med den gjeve tittelen "Årets butikk". MENY Lerstad i Ålesund er "Årets fighter" i 2018.

Jubelscener. F.v. MENY-sjef Vegard Kjuus, butikksjef Halvard Knotten og kjøpmann Martin Gran fra MENY Revetal og driftsdirektør Geir Hov i MENY (foto: Kilian Munch)

MENY-sjef Vegard Kjuus er imponert over vinneren.
- MENY Revetal er trolig best i Skandinavia på kundeservice. Ingen gjør mer for å ta vare på kundene sine. I tillegg har butikken løftet seg betraktelig på inspirasjon og matglede, sier Kjuus.

Juryens begrunnelse
Dette er Norges mest ryddige og strukturerte dagligvarebutikk, og ledelse og ansatte har et fantastisk fokus på driftsstandard og på kunden. Her er de helt rå i alle ledd. Butikken ligger dessuten, som alltid, i topp i MENYs kundeundersøkelser. Butikken jubilerer og feirer 110 år neste år. Selv om butikken er tradisjonsrik, går den likevel ikke av veien for å prøve nye ting. Om det så gjelder dyrking av poteter eller høner som legger ekstremt kortreiste egg på butikktaket.

Femte gang og morsomst
Hos MENY Revetal er de svært glade, men litt overrasket, over seieren.
- Dette er femte gang vi vinner «Årets butikk», men likevel den morsomste. Nivået er blitt høyere og konkurransen hardere. Vi har jobbet målrettet for denne prisen. Det ligger mye hardt arbeid bak. Jeg vil takke alle våre kunder som gir oss inspirasjon i det daglige, sier en stolt og glad kjøpmann Martin Gran.
MENY Revetal har 104 ansatte og omsatte i fjor for 183 millioner kroner, en vekst på fire prosent mot året før.

Årets fighter: MENY Lerstad
MENY innførte i år en ny pris; "Årets fighter". Og den gikk for 2018 til MENY Lerstad, som ifølge juryen har vært gjennom en imponerende reise og som drifter etter «millimeter-presisjon». Matarbeiderne og lederteamet har en utrolig lidenskap, samhold og stolthet for butikken sin.

Årets regionsvinnere/finalister til "Årets butikk" 2018

• Vestfold: MENY Revetal
  • Agder: MENY Krøgenes
  • Buskerud: MENY Brakerøya
  • Hordaland, Sogn og Fjordane: MENY Bergen Storsenter
  • Møre og Romsdal, Midt-Norge: MENY Lerstad
  • Oslo/Akershus (1): MENY Trekanten
  • Oslo/Akershus (2): MENY Ringnes Park
  • Oslo/Akershus (3): MENY Løren
  • Rogaland: Helgø MENY Stokka
  • Telemark: MENY Saga
  • Østfold: MENY Ski Storsenter

MENY er Norges største supermarkedkjede med 195 butikker og en omsetning på 18,1 MRD i 2017. Hos MENY får kundene hele handlelisten på ett sted. Vi gir våre kunder den beste handleopplevelsen. Kvaliteten og utvalget er stort og det er alltid muligheter for smarte kjøp. Våre dyktige medarbeidere yter god service basert på god varekunnskap. MENY er en del av NorgesGruppen.