Til topps i prestisjetung HR-konkurranse

AF Gruppen vant ett gull og en bronse under Magnet Awards, også kalt NM i Employer Branding.

Representanter fra AF Gruppen og Trigger under utdelingen. Foto: Magnet Awards

Magnet Awards hedrer årets beste kommunikasjonsarbeid innen employer branding og rekruttering i Norge, og arrangeres av Whydentify i samarbeid med Universum, Dagens Næringsliv og Finn.no.

I konkurransen ble AF Gruppen sammen med byrået Trigger tildelt gullet for rekrutteringskampanjen AF-kollektivet, i kategorien «Kampanjer overfor studenter». I tillegg mottok AF bronse i kategorien «Kampanje overfor egne medarbeidere» med #debestefolka. Initiativet skal sikre at de beste folka i bransjen skal ville jobbe i AF Gruppen, blant annet gjennom å sikre like karrieremuligheter for alle ansatte og bli kvitt ubevisst diskriminering i bransjen.

- Det er veldig hyggelig å få en så fin anerkjennelse for arbeidet vi gjør mot våre viktigste målgrupper i HR-sammenheng, både egne ansatte og studenter, sier HR-direktør i AF Gruppen, Karin Engen.

AF Gruppen har ambisjoner om å fortsette sin lønnsomme vekst de neste årene og rekruttering av nye medarbeidere er sentralt for å få til dette.

- Skal vi klare å beholde posisjonen som Norges mest lønnsomme entreprenør, må vi fortsette å ta vare på de flinke medarbeiderne vi har i dag i tillegg til at vi må tiltrekke oss enda flere nye dyktige kolleger, avslutter Engen.

Representanter fra AF Gruppen og Trigger under utdelingen. Foto: Magnet Awards