Tieto utvider sitt økosystem i skyen – blir med i det globale kanalforhandlerprogrammet til Amazon Web Services

Tieto har blitt med i Amazon Web Services (AWS) Global Channel Reseller-program, og dermed kan selskapet selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Programmet vil utvide Tietos skytilbud ytterligere, og hjelpe Tietos kunder til å bli mer produktive, innovere raskt og dra fordel av nye datadrevne forretningsmuligheter i Norden.

- Vi er svært glade for å samarbeide med Amazon Web Services. Deres globale infrastruktur i skyen vil, kombinert med vår inngående bransjekunnskap, gjøre det mulig for oss å levere nye, sikre og innovative løsninger til markedet og eie kundeopplevelsen fra start til slutt for AWS-baserte tilbud. Det vil hjelpe våre kunder til å akselerere sin innovasjon og virksomhetsfornyelse ytterligere, uttaler Erwin DeBont, Vice President for infrastruktur- og plattformtjenester i Tieto.

Digitalisering og nye skybaserte teknologier har transformert konkurransemarkedet på tvers av bransjer. I dag søker ledende selskaper og organisasjoner å skape verdi for kundene sine ved å kapitalisere på nye muligheter som Internet of Things (IoT) og dataanalyse. Samtidig utnytter de de nyeste teknologiene til å forbedre produktiviteten, øke fleksibiliteten og redusere kompleksiteten og risikoen ved forretningsvirksomhet.

Tieto er en førende leverandør av skytjenester til bedrifter i Norden og har mer enn 150 skykunder i området. I tråd med selskapets nye strategi og det voksende økosystemet med partnere kan Tieto nå selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Dette omfatter teknisk implementering, feilsøking og service. Tieto oppretter også et internasjonalt team av eksperter med fokus på AWS-skytilbudet.

- AWS-kanalforhandlere har bevist at de hjelper sine kunder til å få størst mulig utbytte av AWS-tjenester og -funksjoner. Det gleder oss at Tieto har tatt enda et skritt i vårt partnerprogram, sier Darren Mowry, regionssjef for Amazon Web Services i Norden og Baltikum.

De nye tjenestene som er basert på AWS-løsninger, kommer i tillegg til Tietos voksende portefølje av digitaliserings- og skytjenester som har vært en av de raskest voksende områdene i Tieto.

Datadriven archiving 6 - High Quality Image

Råde kommune skal levere bedre digitale tjenester for barnehage, SFO og skole7.12.2017 09:32Pressemelding

Råde kommune i Østfold har som mål å levere gode, digitale løsninger for innbyggerne i kommunen. Med bakgrunn i dette har de gått til anskaffelse av en nettbasert, oppvekstadministrativ løsning for grunnskolene, SFO og barnehagene. Den valgte løsningen fra Tieto Education er en helhetlig, integrert løsning som skal gi bedre digitale opplevelser for brukere og foresatte. Samtidig skal kommunen oppnå bedre kostnadseffektivitet og lede brukerne gjennom tjenestene på en god og smidig måte.

Kommunesamarbeid på Sunnmøre skal tilby bedre digitale tjenester for barnehage, SFO og skole3.10.2017 10:20Pressemelding

Kommunesamarbeidet Sjustjerna har gått til anskaffelse av ny oppvekstløsning for seks av sine syv kommuner. Løsningen skal benyttes i barnehage, SFO og skole, og valget av løsning falt på Tieto Education. Ved å la Tieto levere smarte IT-tjenester frigjør Sjustjerna tid og ressurser til kjernevirksomheten. Ved effektivisering av prosesser, automatisering av tjenester og en åpen arkitektur, vil systemene være kostnadsbesparende for kommunen.