Tieto utvider sitt økosystem i skyen – blir med i det globale kanalforhandlerprogrammet til Amazon Web Services

Tieto har blitt med i Amazon Web Services (AWS) Global Channel Reseller-program, og dermed kan selskapet selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Programmet vil utvide Tietos skytilbud ytterligere, og hjelpe Tietos kunder til å bli mer produktive, innovere raskt og dra fordel av nye datadrevne forretningsmuligheter i Norden.

- Vi er svært glade for å samarbeide med Amazon Web Services. Deres globale infrastruktur i skyen vil, kombinert med vår inngående bransjekunnskap, gjøre det mulig for oss å levere nye, sikre og innovative løsninger til markedet og eie kundeopplevelsen fra start til slutt for AWS-baserte tilbud. Det vil hjelpe våre kunder til å akselerere sin innovasjon og virksomhetsfornyelse ytterligere, uttaler Erwin DeBont, Vice President for infrastruktur- og plattformtjenester i Tieto.

Digitalisering og nye skybaserte teknologier har transformert konkurransemarkedet på tvers av bransjer. I dag søker ledende selskaper og organisasjoner å skape verdi for kundene sine ved å kapitalisere på nye muligheter som Internet of Things (IoT) og dataanalyse. Samtidig utnytter de de nyeste teknologiene til å forbedre produktiviteten, øke fleksibiliteten og redusere kompleksiteten og risikoen ved forretningsvirksomhet.

Tieto er en førende leverandør av skytjenester til bedrifter i Norden og har mer enn 150 skykunder i området. I tråd med selskapets nye strategi og det voksende økosystemet med partnere kan Tieto nå selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Dette omfatter teknisk implementering, feilsøking og service. Tieto oppretter også et internasjonalt team av eksperter med fokus på AWS-skytilbudet.

- AWS-kanalforhandlere har bevist at de hjelper sine kunder til å få størst mulig utbytte av AWS-tjenester og -funksjoner. Det gleder oss at Tieto har tatt enda et skritt i vårt partnerprogram, sier Darren Mowry, regionssjef for Amazon Web Services i Norden og Baltikum.

De nye tjenestene som er basert på AWS-løsninger, kommer i tillegg til Tietos voksende portefølje av digitaliserings- og skytjenester som har vært en av de raskest voksende områdene i Tieto.

Datadriven archiving 6 - High Quality Image

Drammen øker digitaliseringstakten for ny storkommune4.7.2018 09:06Pressemelding

Drammen blir Norges 7. største kommune i 2020, og har satt høye mål for utrulling av digitale innbyggertjenester i den nye storkommunen. Som et ledd i arbeidet har Drammen inngått avtale med Tieto om å innføre ny skybasert løsning for kvalitetsstyring, saksbehandling og arkiv. Løsningen danner plattformen for å tilby bedre og flere digitale tjenester til innbyggerne, næringsliv og egne medarbeidere. Det er et uttalt mål at innbyggerne i kommunene skal få bedre innsyn, og medvirke mer i saksbehandlingen av egne saker.

Tietos løsning for bruk av kunstig intelligens i helse- og omsorgssektoren mottar CE-sertifisering24.5.2018 11:04Pressemelding

Tieto Intelligent Wellbeing er en datadrevet løsning for aktører innen helse- og velferdssektoren. Ved hjelp av blant annet kunstig intelligens (AI) skal håndteringen av store mengder pasientdata kunne skje raskere og mer nøyaktig, samtidig som effektiviteten og påliteligheten innen helse- og omsorgsprosesser øker på individ- og samfunnsnivå. Løsningen har nå mottatt CE-sertifisering for medisinsk utstyr, noe som gjør det mulig å utvide bruken fra medisinsk forskningsformål til daglig, klinisk behandling av pasienter.