Tieto utvider sitt økosystem i skyen – blir med i det globale kanalforhandlerprogrammet til Amazon Web Services

1.11.2016 08:00 | Tieto

Tieto har blitt med i Amazon Web Services (AWS) Global Channel Reseller-program, og dermed kan selskapet selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Programmet vil utvide Tietos skytilbud ytterligere, og hjelpe Tietos kunder til å bli mer produktive, innovere raskt og dra fordel av nye datadrevne forretningsmuligheter i Norden.

- Vi er svært glade for å samarbeide med Amazon Web Services. Deres globale infrastruktur i skyen vil, kombinert med vår inngående bransjekunnskap, gjøre det mulig for oss å levere nye, sikre og innovative løsninger til markedet og eie kundeopplevelsen fra start til slutt for AWS-baserte tilbud. Det vil hjelpe våre kunder til å akselerere sin innovasjon og virksomhetsfornyelse ytterligere, uttaler Erwin DeBont, Vice President for infrastruktur- og plattformtjenester i Tieto.

Digitalisering og nye skybaserte teknologier har transformert konkurransemarkedet på tvers av bransjer. I dag søker ledende selskaper og organisasjoner å skape verdi for kundene sine ved å kapitalisere på nye muligheter som Internet of Things (IoT) og dataanalyse. Samtidig utnytter de de nyeste teknologiene til å forbedre produktiviteten, øke fleksibiliteten og redusere kompleksiteten og risikoen ved forretningsvirksomhet.

Tieto er en førende leverandør av skytjenester til bedrifter i Norden og har mer enn 150 skykunder i området. I tråd med selskapets nye strategi og det voksende økosystemet med partnere kan Tieto nå selge AWS-tjenester til kunder i både privat og offentlig sektor. Dette omfatter teknisk implementering, feilsøking og service. Tieto oppretter også et internasjonalt team av eksperter med fokus på AWS-skytilbudet.

- AWS-kanalforhandlere har bevist at de hjelper sine kunder til å få størst mulig utbytte av AWS-tjenester og -funksjoner. Det gleder oss at Tieto har tatt enda et skritt i vårt partnerprogram, sier Darren Mowry, regionssjef for Amazon Web Services i Norden og Baltikum.

De nye tjenestene som er basert på AWS-løsninger, kommer i tillegg til Tietos voksende portefølje av digitaliserings- og skytjenester som har vært en av de raskest voksende områdene i Tieto.

Datadriven archiving 6 - High Quality Image

Norskutviklet teknologi digitaliserer Statsministerens kontor i Finland22.2.2017 08:26Pressemelding

Tieto har inngått en avtale med Statsministerens kontor og Valtori (den finske statens senter for informasjons- og kommunikasjonsforvaltning) om å styrke digitaliseringen av departementer og statlige etater i Finland. Avtalen gjelder en ny, norskutviklet løsning for dokumenthåndtering og saksbehandling som skal gi de ansatte mulighet til å jobbe på en mer mobil, strukturert og effektiv måte, samt å sikre økt åpenhet om saksbehandlingsprosesser. Oppdraget er et de mest betydningsfulle digitaliseringsprosjektene av sitt slag i landet og skal støtte transformasjon av statsforvaltningen i Finland.