Tieto utnevnt av Microsoft som som global finalist i "Partner of the Year Awards 2016" i kategorien offentlig sektor

Microsoft Corp. har offentliggjort vinnerne og finalistene i Microsoft Partner of the Year Awards 2016. Den årlige konkurransen anerkjenner de beste Microsoft-partnerne som demonstrerer eksemplarisk kompetanse innenfor innovasjon og implementering av kundeløsninger basert på Microsoft-teknologi. Prisvinnere og finalister fra hele verden vil bli hedret på Microsoft Worldwide Partner Conference 2016 som finner sted fra 10. til 14. juli 2016, i Toronto, Canada.

Microsoft har kåret vinnere i 37 forskjellige kategorier og feirer partnernes kompetanse, blant annet innen cloud-teknologi og offentlig sektor. Finalister og vinnere ble valgt ut blant mer enn 2500 kandidater fra 119 forskjellige land. Nominasjonene var basert på selskapenes forpliktelse til kundene, hvordan deres løsninger hadde betydning for markedet og for optimal bruk av Microsoft-teknologi.

- Vinnere og finalister i 2016 Partner of the Year Awards representerer det mest innovative og nyskapende arbeidet som gjøres på tvers av vårt partnernettverk, sier Gavriella Schuster, daglig leder, Worldwide Partner Group, Microsoft, og fortsetter: - Det er viktig å anerkjenne og feire viktigheten og mulighetene disse løsningene skaper for våre felles kunder. Gratulerer til alle årets vinnere og finalister for denne enorme prestasjonen.

Kategorier, vinnere og finalister vises nedenfor. Den komplette listen, inkludert Microsoft Country Partner of the Year Award-vinnerne for 2016 kan du se her.

Finalister og vinnere

Offentlig sektor: Microsoft CityNext Partner of the Year

• Vinner: COPA-DATA

• Finalist: ITWORX Utdanning

• Finalist: Tieto

• Finalist: Wortell

Drammen øker digitaliseringstakten for ny storkommune4.7.2018 09:06Pressemelding

Drammen blir Norges 7. største kommune i 2020, og har satt høye mål for utrulling av digitale innbyggertjenester i den nye storkommunen. Som et ledd i arbeidet har Drammen inngått avtale med Tieto om å innføre ny skybasert løsning for kvalitetsstyring, saksbehandling og arkiv. Løsningen danner plattformen for å tilby bedre og flere digitale tjenester til innbyggerne, næringsliv og egne medarbeidere. Det er et uttalt mål at innbyggerne i kommunene skal få bedre innsyn, og medvirke mer i saksbehandlingen av egne saker.

Tietos løsning for bruk av kunstig intelligens i helse- og omsorgssektoren mottar CE-sertifisering24.5.2018 11:04Pressemelding

Tieto Intelligent Wellbeing er en datadrevet løsning for aktører innen helse- og velferdssektoren. Ved hjelp av blant annet kunstig intelligens (AI) skal håndteringen av store mengder pasientdata kunne skje raskere og mer nøyaktig, samtidig som effektiviteten og påliteligheten innen helse- og omsorgsprosesser øker på individ- og samfunnsnivå. Løsningen har nå mottatt CE-sertifisering for medisinsk utstyr, noe som gjør det mulig å utvide bruken fra medisinsk forskningsformål til daglig, klinisk behandling av pasienter.