Tieto utnevnt av Microsoft som som global finalist i "Partner of the Year Awards 2016" i kategorien offentlig sektor

Microsoft Corp. har offentliggjort vinnerne og finalistene i Microsoft Partner of the Year Awards 2016. Den årlige konkurransen anerkjenner de beste Microsoft-partnerne som demonstrerer eksemplarisk kompetanse innenfor innovasjon og implementering av kundeløsninger basert på Microsoft-teknologi. Prisvinnere og finalister fra hele verden vil bli hedret på Microsoft Worldwide Partner Conference 2016 som finner sted fra 10. til 14. juli 2016, i Toronto, Canada.

Microsoft har kåret vinnere i 37 forskjellige kategorier og feirer partnernes kompetanse, blant annet innen cloud-teknologi og offentlig sektor. Finalister og vinnere ble valgt ut blant mer enn 2500 kandidater fra 119 forskjellige land. Nominasjonene var basert på selskapenes forpliktelse til kundene, hvordan deres løsninger hadde betydning for markedet og for optimal bruk av Microsoft-teknologi.

- Vinnere og finalister i 2016 Partner of the Year Awards representerer det mest innovative og nyskapende arbeidet som gjøres på tvers av vårt partnernettverk, sier Gavriella Schuster, daglig leder, Worldwide Partner Group, Microsoft, og fortsetter: - Det er viktig å anerkjenne og feire viktigheten og mulighetene disse løsningene skaper for våre felles kunder. Gratulerer til alle årets vinnere og finalister for denne enorme prestasjonen.

Kategorier, vinnere og finalister vises nedenfor. Den komplette listen, inkludert Microsoft Country Partner of the Year Award-vinnerne for 2016 kan du se her.

Finalister og vinnere

Offentlig sektor: Microsoft CityNext Partner of the Year

• Vinner: COPA-DATA

• Finalist: ITWORX Utdanning

• Finalist: Tieto

• Finalist: Wortell

Kommunesamarbeid på Sunnmøre skal tilby bedre digitale tjenester for barnehage, SFO og skole3.10.2017 10:20Pressemelding

Kommunesamarbeidet Sjustjerna har gått til anskaffelse av ny oppvekstløsning for seks av sine syv kommuner. Løsningen skal benyttes i barnehage, SFO og skole, og valget av løsning falt på Tieto Education. Ved å la Tieto levere smarte IT-tjenester frigjør Sjustjerna tid og ressurser til kjernevirksomheten. Ved effektivisering av prosesser, automatisering av tjenester og en åpen arkitektur, vil systemene være kostnadsbesparende for kommunen.