Tieto rangert blant verdens 25 fremste selskaper innen likestilling

Tieto er rangert blant de 25 beste selskapene i Equileaps globale likestillingsrangering for 2018. Rangeringen inkluderer over 3 000 selskaper i 23 land, og målingen er basert på 19 kriterier for likestilling. Tieto er det høyest rangerte teknologiselskapet på rangeringen.

Den ideelle organisasjonen Equileap har nylig publisert resultatene fra deres andre tverrsektorielle rangering. Rangeringen er en vurdering av hvordan selskaper med en markedsverdi over 2 milliarder dollar tilbyr like muligheter til begge kjønn. Rangeringen inkluderer alle sektorer og land.

- Likestilling på arbeidsplassen er en av Tietos kjerneverdier og noe vi har som en strategisk prioritet. En mangfoldig arbeidsstyrke og inkluderende arbeidskultur er forutsetninger for at medarbeidere skal trives, noe som er kritisk viktig for å fremme nyskaping, kreativitet og tillit – og for å holde oss konkurransedyktige som arbeidsgiver og forretningspartner, sier Tord Johnsen, HR-direktør i Tieto Norge.

I 2017 var Tieto det første IT-selskapet i verden til å motta sertifiseringen for likestilling fra EDGE, den ledende globale vurderingsmetodikken og forretningssertifiseringsstandarden for likestilling. Tieto var det første IT-selskapet i verden som mottok sertifiseringen.

Les hele Equileap-rapporten her: https://equileap.org/wp-content/uploads/2018/10/Equileap-Gender-Equality-Global-Report-and-Ranking-2018.pdf

Prosjektet "Fremtidens klasserom" tester ut ansiktsgjenkjenning ved svensk videregående skole15.1.2019 09:39:15 CETPressemelding

Hvordan kan AI og ny teknologi redusere lærernes administrative oppgaver i klasserommet? I et pilotprosjekt gjennomført av det nordiske programvare- og tjenesteselskapet Tieto i samarbeid med Anderstorp videregående skole i Skellefteå i Sverige, er det testet ut automatisk elevregistrering gjennom tagger, mobilapper og ansiktsgjenkjenning. Reaksjonene har vært positive, både fra elever og lærere.

Ny nordisk studie viser at etablerte selskaper fremmer digital transformasjon mer enn digitale start-ups15.11.2018 08:56:55 CETPressemelding

Tieto øker forpliktelsen til etisk bruk av AI17.10.2018 13:50:44 CESTPressemelding