Rambøll Norge

Tidligere Svalbard-ordfører til Rambøll

17.11.2015 10:29 | Rambøll Norge

Rambøll Management Consulting styrker nordområdekompetansen og har ansatt tidligere Svalbard-ordfører Christin Kristoffersen som rådgiver. Hun skal arbeide med strategisk rådgivning for privat og offentlig sektor, med spesielt fokus på industri, forskning og utvikling.

- Jeg ønsker å bidra til at Rambølls ekspertise kommer til nytte i utviklingen av arktiske områder spesielt. Samfunnsutvikling er den viktigste driveren i det nye Arktis, og her passer Rambølls rolle som samfunnsrådgiver svært godt. Jeg er imponert over den faglige bredden i virksomheten og gleder meg til å starte i jobben, sier Christin Kristoffersen.

Kristoffersen tiltrer stillingen som senior rådgiver i Rambøll fra 1. januar 2016, men vil ta mindre oppdrag allerede fra neste uke. Kristoffersen har de siste fire årene vært leder for lokalstyret på Svalbard og næringssjef i Longyearbyen.

Hun har bred erfaring fra akademia, som foreleser, rådgiver og administrativ og leder for senter for fremragende forskning ved UiT - Norges arktiske universitet og Universitetssenteret på Svalbard.  Kristoffersen har hatt flere styreverv innenfor offentlig forvaltning, kultursektoren og næringsliv.

Styrkning av nordområdekompetansen

- Vi er svært glade for å få Christin med på laget vårt. Christins erfaring fra forskning, politikk, ordfører på Svalbard og samfunnsbygger styrker våre team av samfunnsrådigivere. Christin er en attraktiv og internasjonalt anerkjent foredragsholder om samfunnsutvikling, og det er strålende for oss at så mange allerede vet hvor god hun er, sier administrerende direktør i Rambøll Management Consulting Norge, Tone Sandahl.

Christin Kristoffersen vil ha kontor i Oslo, men vil dekke hele det norske markedet i tillegg til de internasjonale nordområdene. Kristoffersen vil bli tilknyttet enheten Growth, Economics and Planning, i Norge, ledet av arktisk direktør i Rambøll-gruppen, Nils Arne Johnsen.

- Jeg er godt fornøyd med at vi har fått tak i Christin Kristoffersen, som er en svært ettertraktet ressurs. Hennes erfaring fra arbeid i nordområdene både i Norge og internasjonalt er helt unik. Hun vil definitivt styrke vår arktiske profil med sin breie kompetanse, sier arktisk direktør i Rambøll-gruppen, Nils Arne Johnsen.

Om Rambøll

Rambøll er en global samfunnsrådgiver med eksperter innen bygg, arkitektur & plan, transport, vann, miljø & helse, energi, olje & gass og management consulting.  I Norge er 1450 medarbeidere fordelt på 19 kontorer. Virksomheten består av totalt 13 000 medarbeidere lokalisert i 35 land. Rambøll er en ledende aktør i nordområdene internasjonalt: 450 av våre ansatte arbeider på kontorer i den arktiske region

Kontakt:

Administrerende direktør, Rambøll Management Consulting Norge, +47 926 13 077

Arktisk direktør i Rambøll-gruppen, Nils Arne Johnsen, +47 975 93 858

Christin Kristoffersen, +47 924 12 634

Om Rambøll Norge

I Rambøll jobber våre 12 800 ingeniører, arkitekter og management konsulenter hver dag med å skape bærekraftige og langsiktige løsninger for våre kunder og for samfunnet.