Tidligere Liverpool-kaptein Steven Gerrards selvbiografi snart i norsk utgave

Cappelen Damm har kjøpt rettighetene til tidligere Liverpool-kaptein Steven Gerrards selvbiografi Min historie. Boken kommer i norsk utgave allerede i februar.

Etter 27 års sammenhengende tjeneste for Liverpool football club, har Gerrard bygget seg opp en lojalitet og godvilje hos supportere og medspillere, som er vanskelig å matche. Han er den eneste spilleren i verden som har scoret i en FA-cupfinale, en ligacupfinale, en UEFA-cupfinale og en Champions League-finale.

-Det finnes ikke mange fotballspillere som Steven Gerrard. Min historie er et rått og usminket tilbakeblikk på en av tidenes største fotballkarrierer, og vi er glade og stolte over å få gi den ut på norsk, sier redaktør Erik Møller Solheim i Cappelen Damm.

Boken kaster nytt lys over avgjørende kamper – for Liverpool og landslaget, på banen og i garderoben. Gerrard forteller åpent om å dele garderobe med spillere som Mario Balotelli, Luis Suárez og John Arne Riise, og om livet under trenerpersonligheter som Rafael Benitez, Brendan Rodgers og Roy Hodgson.