Tidenes TV-satsing på Get-ligaen!

Fredag 8. september starter Get-ligaen 2017/2018 med hockeyklassikeren Vålerenga - Storhamar foran en fullsatt Gjøvik Olympiske Fjellhall. En uke før seriestart kan TV 2 Sporten presentere det som blir tidenes satsing på norsk hockey på TV.
Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix

Som tidligere vil ukens hovedkamp ligge på tirsdager kl. 19.00. Kampen sendes på TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sumo. Men nå lanseres også Get-kampen på torsdager. TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sumo vil sende en utvalgt kamp direkte fra torsdagsrunden. Underveis i kampen vil det være grafiske oppdateringer fra de andre kampene med TV 2s kjente FotballXtra- og HockeyXtra-grafikk. I pausene vil seerne få bilder med høydepunkter fra de andre kampene som går samtidig.

- Opp mot 80 kamper kan bli sendt direkte på TV 2 Sportskanalen fra sesongen 2017/2018. I tillegg vil samtlige kamper som tidligere bli sendt direkte på TV 2 Sumo. De aller fleste med kommentatorer og repriser. En slik omfattende dekning har norsk hockey aldri fått på TV tidligere, sier prosjektleder for ishockey i TV 2, Remi André Taule.

- Sammen med ligaens hovedsponsor Get, Norsk Topphockey og Norges Ishockeyforbund har vi god tro på at dette vil gjøre at vi når et bredere publikum også på torsdagene, fortsetter Taule.

- HockeyXtra har vært et program både vi og kjerneseerne våre har vært glade i, men dessverre har vi ikke lykkes med å få nok seere på programmet. Nå tar vi grep sammen med våre samarbeidspartnere med å få realisert en livekamp også på torsdagene. Jeg har stor tro på at dette kommer til å bli en god investering for oss alle. Vi gleder oss veldig til å ta fatt på sesongen i Gjøvik Olympiske Fjellhall neste fredag, avslutter prosjektlederen.

Her er alle TV-kampene som sendes direkte på TV 2 Sportskanalen ut oktober. I tillegg sendes altså alle kampene direkte på TV 2 Sumo:

8. september kl. 19.00: Vålerenga - Storhamar

12. september kl. 19.00: Storhamar – Lillehammer

14. september kl. 18.00: Sparta – Stavanger Oilers

19. september kl. 19.00: Lillehammer – Stavanger Oilers

21. september kl. 18.30: Storhamar – Frisk Asker

26. september kl. 19.00: Sparta – Storhamar

28. september kl. 18.30: Vålerenga - Stjernen

3. oktober kl. 19.00: Sparta – Lillehammer

5. oktober kl. 18.00: Frisk Asker – Stjernen

12. oktober kl. 18.30: Vålerenga - Lørenskog

17. oktober kl. 19.00: Stavanger Oilers – Lillehammer

19. oktober kl. 18.30: Storhamar – Stjernen

24. oktober kl. 19.00: Stavanger Oilers – Storhamar

26. oktober kl. 18.30: Stjernen - Vålerenga

31. oktober kl. 19.00: Frisk Asker – Stavanger Oilers

2. november kl. 18.30: Lørenskog - Storhamar

Som et ledd i oppkjøringen til sesongen vil TV 2 Sumo også sende Lillehammer Hockey Tournament med fire kamper direkte der Lillehammer og Storhamar møter BIK Karlskoga og Almtuna fredag og lørdag denne uken. Vi sender også Vålerenga - Lørenskog tirsdag neste uke.

Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2