Tidenes sportssatsing på TV 2 og TV 2 Sumo – lanserer ny sportskanal

Over 1000 timer live sportsinnhold skal fylle den nye kanalen «TV 2 Sport» som går på luften i august 2018. Kanalen vil tilby et unikt fotballtilbud med kamper fra Premier League, Champions League, Europa League og UEFA kvalifiseringskamper til EM og VM for menn, pluss mye mer.

Den nye sportskanalen vil tilby de største fotballopplevelsene, spektakulære sykkelritt og norsk herre- og damehåndball. Samlet vil «TV 2 Sport» tilby over 1000 timer live sport – tidenes innholdstilbud på en norsk sportskanal.

-Vi gleder oss til å vise frem en svært rikholdig sportsmeny på helt ny kanal. På «TV 2 Sport» får du det beste av det beste innen fotball, sykkel og annen spennende sport. Dette blir tidenes innholdstilbud på en norsk sportskanal med over 1000 timer live sport. «TV 2 Sport» vil være med å komplettere en fantastisk bukett av kanaler og programmer som TV 2 kan tilby lineært, på TV 2 Sumo og via våre viktige distribusjonspartnere, sier Trygve Rønningen, kanaldirektør i TV 2.

«TV 2 Sport» vil tilby et unikt fotballtilbud som inkluderer kamper fra Premier League, Champions League, Europa League og Nations League. Det er alltid et avspark – og «TV 2 Sport» vil være et naturlig hjem for deg med lidenskap for fotball!

Den nye kanalen vil supplere hovedkanalen TV 2 med tung sykkeldekning fra VM i landevei fra Innsbruck, etapperitt som La Vuelta Espana, tour-ritt og endagsritt, samt UCIs VM i banesykling, mountain bike og cyclocross. Kanalen vil følge norsk håndball tett med kvalifiseringskamper i håndball for kvinner og menn, direkte fra Eliteserien for kvinner og menn, samt Golden League og Møbelringencup.

«TV 2 Sport» blir lansert i august og vil være tilgjengelig hos TV 2 Sumo og hos tv-distributører.