Tidenes premiere for Farmen på TV 2

Hele 876.000 seere fikk med seg premieren på Farmen kjendis i går kveld. Dette er den mest sette Farmen-premieren noensinne.
Farmen kjendis 2017:  Ingeborg Myhre Luedlow, Leif-Einar «Lothepus» Lothe, Tore Petterson, Tonje Blomseth, Lavrans Solli , Ida Gran-Jansen, Aylar Lie, Jarl Goli, Vendela Kirsebom, Kari Jaquesson, Lars Barmen og Petter Pilgaard (36). Til høyre programleder Gaute Grøtta Grav. Foto: Espen Solli, TV 2.
Farmen kjendis 2017: Ingeborg Myhre Luedlow, Leif-Einar «Lothepus» Lothe, Tore Petterson, Tonje Blomseth, Lavrans Solli , Ida Gran-Jansen, Aylar Lie, Jarl Goli, Vendela Kirsebom, Kari Jaquesson, Lars Barmen og Petter Pilgaard (36). Til høyre programleder Gaute Grøtta Grav. Foto: Espen Solli, TV 2.

Med 876.000 seere ga det premieren på Farmen kjendis en andel på hele 60,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Det er også den sterkeste Farmen-premieren noensinne og den nest høyeste premieren på TV 2 historisk. Kun Hver gang vi møtes-premieren i 2013 har hatt høyere premiere-tall med 986.000 seere.

Farmen kjendis gjorde reint bord i går, og dette er tall som rett og slett er oppsiktsvekkende sterke. Det er fantastisk å få uttelling for noe vi har jobbet målrettet med i over ett år. I dag er jeg stolt av gjengen i TV 2 og alle i produksjonsselskapet Strix som har gjort en formidabel innsats i å løfte Farmen kjendis, og vil samtidig  benytte anledningen til å gratulere alle sammen! Må også gi honnør til alle kjendisdeltagerne som fyller gården med personlighet, glede, frustrasjon og innsatsvilje samtidig som at de byr på seg selv på en måte som gjør at det bare er å glede seg til fortsettelsen, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Det var flere premierer på TV 2 i går kveld. Realityserien Øya ble sett av 281.000 seere (andel 22,6% i P20-49), mens Sommerhytta ble sett av 199.000 seere (andel 14,2 i P20-49).

- Øya slo godt fra seg i sterk konkurranse. Vi er veldig godt fornøyd med jobben Rubicon har gjort med denne nyskapende og krevende produksjonen. Deltakerne har uten tvil hatt en tøff opplevelse, og jeg vil takke dem alle for en fantastisk innsats under svært utfordrende forhold. Vi håper at enda flere vil følge deltagernes kamp for å klare seg uten noe form for støtte eller hjelp utenfra på Øya i ukene som kommer. Sommerhytta hadde også en sterk start og samlet sett gir dette en veldig god start på TV 2s vårsesong med en andel på 24,7 prosent på TV 2 i aldersgruppen 20 - 49 år, kommenterer Jarle Nakken.

Også TV 2 Sport Premium hadde en meget sterk dag, med dagsandel på hele 7,8 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Dermed var TV 2 Sport Premium Norges tredje største kanal i denne aldersgruppen.

Seertall mandag på TV 2:

Sommerhytta: 199.000 seere (andel 14,2 i P20-49 og 12,6% i P12+)

Øya: 281.000 seere (andel 22,6% i P20-49 og 17,5% i P12+)

21-nyhetene: 413.000 seere (andel 34,7% i P20-49 og 26,2% i P12+)

Sportsnyhetene: 456.000 seere (andel 30,8% i P20-49 og 28,1% i P12+)

Tour de ski: 512.000 seere (andel 31,3% i P20-49 og 31,1% i P12+)

Farmen kjendis: 876.000 seere (andel 60,2% i P20-49 og 51,6% i P12+)

Dagsandel TV 2: 24,7% i P20-49 og 22% i P12+

Dagsandel TV 2 reklame-tv: 29,7% i P20-49 og 27,5% i P12+

Dagsandel TV 2 Sport Premium: 7,8% i P20-49 og 3,9% i P12+

Dagsandel TV 2 samlet: 37,5% i P20-49 og 31,4% i P12+

Jan-Petter DahlKommunikasjonssjef i TV 2. Kontaktperson for spørsmål om seertall for TV 2-kanalene. Pressekontakt for VM i Håndball og Allsang på grensen.

Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Programdirektør Jarle Nakken i TV 2. Foto: Espen Solli, TV 2.