Tidenes omdømmevekst for Coop
Coop får 82,4 poeng av 100 mulige, noe som tilsvarer betegnelsen «fremragende omdømme», i årets utgave av RepTrak-undersøkelsen. Dette gir en vekst på 6,5 poeng sammenlignet med resultatet for 2016, og Coop øker dermed mest i dagligvarebransjen og tredje mest av de 50 mest synlige selskapene i Norge.
- At vårt gode omdømme nå er blitt enda bedre, er veldig moro. Jeg blir utrolig stolt når våre kunder, som også er våre eiere, gir en så fantastisk tilbakemelding på jobben våre dyktige ansatte gjør hver eneste dag. Tilbakemeldingen kommer på toppen av en svært hyggelig vekst i markedsandel og omsetning for våre butikker gjennom 2016, og som har fortsatt inn i 2017, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.
Omdømmeveksten skjer i et tidsrom der Coop opplever en kraftig vekst i kundetilstrømming og nye medeiere – særlig blant yngre kunder.
- Coop er en del av delingsøkonomien, og vi opplever at eierformen, der kundene eier butikken sammen og deler på overskuddet, særlig appellerer til yngre kunder. Samtidig stiller eierformen høye krav til at vi opptrer som en ansvarlig samfunnsaktør og lytter til våre medeiere. Veksten i omdømmet tyder på at vi lykkes med dette, sier Stokke.
Om RepTrak
RepTrak 2016 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Undersøkelsen er basert på 10.000 vurderinger av Norges 50 mest synlige virksomheter. Scoren blir beregnet ut fra spørsmål om tillit, beundring, respekt og god følelse.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom