Thon Hotels

Thon Hotels gjør et kjempebyks på Norsk Kundebarometer

Del
Thon Hotels klatrer 68 plasser opp på Norsk Kundebarometer. Hotellkjeden ligger nå på 51. plass, mot fjorårets plassering på 119. plass.
– At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen
– At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen

Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI måler hvert år kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere, og Thon Hotels gjør et kjempehopp ved å klatre 68 plasser opp på årets liste.

I tillegg til 51. plassen på Kundebarometeret, så viser årets bransjeresultater at Thon Hotels ligger på 2. plass blant de norske hotellkjedene.

– Vi har valgt en ny strategi for Thon Hotels de siste årene, og ser nå effekten av hardt arbeid i alle ledd. Vi setter gjestene våre først hver dag. Jeg har lyst til å takke våre fantastiske medarbeidere som alltid strekker seg lengre for gjestene våre. At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Høyskolelektor Bengt Gunnar Lorentzen, som jobber med forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer, forteller at Thon Hotels har hatt en stor fremgang på årets liste. 

– Vi gratulerer Thon Hotels med en signifikant økning i nivå på tilfredshet. En score på 74,8 poeng forteller oss at Thon Hotels har fornøyde kunder og at hotellkjeden har gjort en veldig stor fremgang fra i fjor til i år, sier Lorentzen.

Thon Hotels topper kundekåringer

– I tillegg til fokuset på gjesteopplevelser, så har Thon Hotels de siste årene satset enormt på design, mat og teknologi. Vi har brukt mer enn 1,3 milliarder kroner på oppussing, og har fått gode tilbakemeldinger fra gjestene våre på både interiør, maten vi serverer og fasilitetene. Høsten 2016 vant Thon Hotels både førsteplass og andreplass i Norge beste frokost-konkurransen til Twinings, og vi topper listene over de beste hotellene i Norge, Oslo, Bergen og Stavanger på TripAdvisor, sier Thorvaldsen. 

Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, har i samarbeid med interiørarkitekt Trond Ramsøskar stått bak oppussingen av Thon Hotels.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

– At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen
– At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen
Last ned bilde

Om Thon Hotels

Thon Hotels
Thon Hotels
Stenersgata 2A
0184 Oslo

+47 23 08 00 00https://www.thonhotels.no

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år. 

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Følg pressemeldinger fra Thon Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Hotels

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye