Thon Hotels ble Årets Markedsfører

Markedsføringsforeningen i Oslo har kåret Thon Hotels til «Årets Markedsfører 2018».
BLE ÅRETS MARKEDSFØRER: Foran fra venstre: Amalie Hatlevik, Hanne Hollstedt, Marte Slaastad Rudberg, Ida Eide, Vibeke Trasti og Sheikh Ali fra Thon Hotels. Bakerst: Kåre Hauge (IUM),  Marthe Berg (VG Partnerstudio) og Ailin Johnsen (VG Partnerstudio).
BLE ÅRETS MARKEDSFØRER: Foran fra venstre: Amalie Hatlevik, Hanne Hollstedt, Marte Slaastad Rudberg, Ida Eide, Vibeke Trasti og Sheikh Ali fra Thon Hotels. Bakerst: Kåre Hauge (IUM), Marthe Berg (VG Partnerstudio) og Ailin Johnsen (VG Partnerstudio).

– For noen år siden satte vi i gang et omfattende markedsarbeid. Selv om vi har sett resultater av denne satsningen over tid, er det ekstra hyggelig å bli anerkjent og slå kjemper som DNB og Norwegian i konkurransen om å bli Årets Markedsfører. Jeg tror det er spesielt den interne jobben vi har gjort med å samkjøre flere fagavdelinger som gir de gode resultatene, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

I 2018 var det spesielt kampanjen ThonTester som fikk mye oppmerksomhet.

– Siden vi er så trygg på kvaliteten på hotellene våre var jeg ikke vanskelig å be da markedsavdelingen ville invitere hele Norges befolkning til å teste oss. Over 87.000 personer ville være ThonTestere. Anmeldelsene vi fikk fra testerne brukte vi til å markedsføre hotellene våre. Dette ble en suksess, sier Thorvaldsen.

Prisutdelingen foregikk på Latter i Oslo under arrangementet «MFO Case».

– Denne prisen betyr mye for Thon Hotels. Takk til alle de som har jobbet så hardt i markedsavdelingen, til våre samarbeidspartnere i VG Partnerstudio, IUM og Ernö reklamebyrå og ikke minst til de mange tusen kollegene som arbeider i Thon Hotels, sier Hanne Hollstedt som er markedssjef i Thon Hotels.

Fra scenen leste professor i markedsføring ved BI, Lars Erling Olsen, juryens begrunnelse for Årets Markedsfører:

«Årets vinner har både vært systematisk og modig i sin markedsføring. Arbeidet har vært preget av god situasjonsforståelse og nøyaktig innsiktsinnhenting om kundene. Juryen har latt seg imponere av en ærlig og åpen tilnærming til markedsføringsfaget, der feil, mangler og bommerter i markedsføringen ikke er forsøkt skjult, men heller har vært forsøkt snudd til noe positivt. Noen ganger med stort hell.

Arbeidet har vært preget av en god helhetsforståelse, der man har startet å arbeide internt med produktet før man har vært moden for å lansere store eksterne konsepter. Årets vinner har ikke bare jobbet godt med kommunikasjon, og levert et helhetlig kommunikasjonskonsept. De har vært like opptatt av distribusjon, pris og ikke minst sitt eget produkt. I en heller tradisjonell organisasjon har man evnet å lytte til kunden, få de ansatte til å fungere som merkeambassadører og vridd fokus vekk fra kortsiktig salg til langsiktig merkevarebygging. Juryen er spesielt imponert over resultatene av endret strategi – både merkevaremessig, men enda mer på forretningssiden. I en digital moden bransje, har man lykkes med økning i omsetning hver måned i hele 2018 og de har lykkes med å vri prisen på produktet opp til samme nivå og høyere enn hovedkonkurrentene uten å tape volum. Vinneren av Årets Markedsfører 2018 er Thon Hotels.»

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene.
Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Les mer om Thon Tester-kampanjen her
Les mer om Thon Hotels her

Konserndirektør i Thon Hotels, Morten Thorvaldsen. Foto: Gry Traaen

+47 23 08 00 00https://www.thonhotels.no

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år.

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Følg pressemeldinger fra Thon Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Hotels