Thon Hotel Lofoten nominert til årets hotell

Grand Travel Awards kårer hvert år de beste hotellene i Norge, og i år er Thon Hotel Lofoten blant finalistene.

KAN BLI ÅRETS HOTELL: Thon Hotel Lofoten er nominert til prisen årets hotell i Norge.

Hotelldirektør ved Thon Hotel Lofoten, Erik Taraldsen, er stolt over nominasjonen til den gjeve prisen.

- Det er litt surrealistisk å bli nominert som et av de beste hotellene i Norge. Vi er et stort hotell på en liten plass. At det arbeidet vi gjør blir lagt merke til er stort – selv om vi holder til på et lite sted. Vi har satset på god service, mat og fine rom, og nå føler vi at vi har fått lønn igjen for strevet, sier Taraldsen.

Det er kun åtte hoteller som er nominert til prisen som årets hotell i Norge.

- Det er kult å bli nominert i samme klasse som The Thief, som topper en nordeuropeisk kåring, og Grand Hotel, som ligger i en storby. Det er litt spesielt for oss. Målet har vært å vise oss i hotell-Norge, og det gjør vi også, forteller Erik Taraldsen.

Thon Hotels har også blitt nominert til prisen som årets hotellkjede i Norge. Her kjemper syv hotellkjeder om prisen som deles ut 12. januar 2017. I juryen sitter representanter fra ulike områder innen reiselivsnæringen.

Prisbelønnet mat
- Vi jobber kontinuerlig med å møte hotellgjesters behov. Vi har satset stort på design, teknologi og matopplevelser og ser at dette har gitt resultater allerede. I høst har vi vunnet første- og andreplassen i kåringen om Norges beste hotellfrokost og Thon Hotel Lofoten ble kåret til Årets Matgledebedrift, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga, har i samarbeid med interiørarkitekt Trond Ramsøskar stått bak oppussingen av hotellporteføljen til Thon Hotels.

NORGES BESTE FROKOST: Thon Hotel Lofoten vant prisen for Norges beste frokost og Årets Matgledebedrift høsten 2016. Nå er hotellet nominert til prisen årets hotell i Norge.