Thomas Cook lanserer hotellfond til en verdi av 150 millioner pund

Lanserer nytt prosjekt på Ibiza.

Casa Cook-konseptets bohemstil og lekre design har tiltrukket seg en trendbevisst målgruppe og har vunnet flere utmerkelser siden det første hotellet åpnet sommeren 2016.

En av verdens ledende reisearrangører, Thomas Cook Group, som blant annet Ving Norge er en del av, lanserer nå hotellinvesteringsfondet Thomas Cook Hotel Investments. Det skjer i samarbeid med det sveitsiske hotellinvesteringsselskapet LMEY Investments. Det første prosjektet blir et nytt Casa Cook-hotell på Ibiza i Spania.

Thomas Cook Hotel Investments består av fem hotellfasiliteter til en samlet verdi av ca. 150 millioner pund. Det kommer å bli Thomas Cooks hovedplattform ved kjøp av nye eiendommer, med mål om å vokse med flere egne konsepthotell.

- Våre egne konsepthotell, som er utviklet ut fra våre gjesters ønsker og behov, har vært en viktig del av vår vekst og framgang. Vi vet at de gjestene som bor på våre egne konsepthotell er de mest fornøyde, noe som også fører til at de kommer tilbake år etter år. Målet er å få flere hotell som eies og drives av oss, og dermed også øke lønnsomheten, sier Magnus Wikner i Thomas Cook Northern Europe.

- Det nye hotellfondet har vært planlagt en god stund, og vi kan nå framskynde planene våre om å erverve etablerte eiendommer på populære destinasjoner og gjøre dem om til nye konsepthotell. Vi har flere pågående forhandlinger med hotelleiere rundt Middelhavet og kommer til å offentliggjøre flere prosjekter de kommende månedene, sier Ingo Burmeister, Chief Officer Hotels & Resorts Thomas Cook Group.

Hotellfondet består nå av de populære familiehotellene Sunwing Kallithea på Rhodos og Sunwing Makrigialos på Kreta. LMEY bidrar med Aldiana Andalucia og Aldiana Alcadesia i Spania. Hotellfondets første felles investering blir et nytt Casa Cook-hotell i Spania. Hotellet lanseres på Ibiza sommeren 2019 og kommer til å ligge i Cala Gracio, en kort spasertur fra San Antonio, som er kjent for sine legendariske solnedganger og hippe klubber.

- Målet er å levere noen av de høyeste kundetilfredshet-tallene i bransjen og tiltrekke oss en ny generasjon kunder til Thomas Cook. Casa Cook er et viktig ledd i hotellstrategien vår. Jeg er spesielt fornøyd med å jobbe sammen med LMEY i utviklingen av vårt første Casa Cook i Spania – og spesielt på Ibiza, det perfekte reisemålet for Casa Cook-kunden som ønsker seg et hotell som kan matche sin urbane livsstil og samtidig bo nære stranden, fortsetter Ingo Burmeister.

Casa Cook-konseptets bohemstil og lekre design har tiltrukket seg en trendbevisst målgruppe og har vunnet flere utmerkelser siden det første hotellet åpnet på Rhodos sommeren 2016. Det andre Casa Cook ble åpnet på Kos sommeren 2017, også dette har på kort tid rukket å bli svært populært. På slutten av sommeren 2018 åpnes enda et Casa Cook på Kreta. Casa Cook er Thomas Cooks siste tilskudd av egne hotellkonsept. De andre består av Sunwing Family Resorts, OBC By Sunwing, Sunprime Hotels, SENTIDO, SunConnect og smartline.

Om Thomas Cook Group Plc.
Thomas Cook Group er en av verdens ledende reisearrangører og hadde i fjor en omsetning på 9 milliarder pund. Konsernet har 22 000 ansatte og 190 egne konsepthotell. Gruppen har virksomheter på 17 markeder og har over 20 millioner kunder årlig. Thomas Cook Group Plc. er notert på Londonbørsen (TCG).

Om LMEY
LMEY Investments er et investmentselskap med hotell og fritidshus som satsningsområde. Per i dag har LMEY 20 hotell/resorter i 11 land med totalt 3 200 hotellrom. Med nåværende ekspansjonsplaner kommer antall rom til å øke til mer enn 5000. I dag har de ca. 4000 ansatte.