Thirty Seconds to Mars kommer til Oslo

Det flere ganger platina selgende bandet Thirty Seconds to Mars legger ut på Europa-turné i 2018 og tar turen til Oslo Spektrum 23. april.

Forslaget starter via livenation.no 12 oktober kl 10, mens det ordinære billettsalget starter fredag 13. oktober kl. 9.

Thirty Seconds to Mars er kjent som ett av verdens mest spennende liveband, noe de nok en gang beviste da de debuterte med sin nye singel live tidligere i år. De leverte en uforglemmelig opptreden under MTV Video Music Awards, hvor bandet spilte via ny banebrytende infrarød teknologi, gjestet av selveste Travis Scott. Dette var singelen «Walk on Water», som er den første låta fra gruppas kommende studioalbum. Bandet ble også nylig nominert til MTV European Music Awards i kategorien ’Best Alternative’, og prisutdelingen går av stabelen 12. november.

Thirty Seconds to Mars, som består av Jared Leto, Shannon Leto og Tomo Milicevic, har solgt over 15 millioner album og holder konserter for utsolgte arenaer og stadioner verden over. De har mottatt en rekke priser og utmerkelser i løpet av sin karriere, inkludert utallige MTV Awards, en Billboard Music Award og en Guinness World Record for den lengste turnéen i historien.

4. juli spilte bandet inn en dokumentar med tittelen «A Day in the Life of America», ved hjelp av 90 team i 50 stater, samt Washington DC og Puerto Rico. Prosjektet fanger en dag i livet i Amerika, og skal etter planen gis ut i 2018. For tiden jobber bandet med det etterlengtede femtealbumet, som også slippes neste år.

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.

Bastille ute med EP7.12.2018 11:01Pressemelding

Bastille er i dag ute med EP-en Other People's Heartache Pt.4. Blant dem som bidrar på EP-en finner man Craig David, Kianja, Lily Moore, Rationale, Swarmz, Jacob Banks, S-X og Seeb - for å nevne noen. Første låt ut fra EP-en er "Grip" som de har sammen med Seeb. Other People’s Heartache Pt.4 er produsert av Bastille selv sammen deres faste samarbeidspartner Mark Crew. Other People's Heartache Pt.4 er fjerde del i en serie av EP-er som Bastille har gitt ut hvor den første kom i februar 2012, den andre i desember samme år mens den tredje ble sluppet i 2014. Om samarbeidet med Seeb sier vokalist Dan Brown: “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere w

Seeb annonserer samarbeid med Bastille – Grip6.12.2018 06:31Pressemelding

Etter å ha sluppet debut-EPen “Nice To Meet You” og remixene av Taylor Swift sin “Delicate” og Clean Bandit sin “Solo feat. Demi Lovato)” i 2018, runder produsentduoen Seeb av året, klare med nok et nytt stjernesamarbeid. Sammen med indierock kongene Bastille, slipper de i dag singelen “Grip”. Etter å ha laget egen musikk og remikser for artister som bl.a. Taylor Swift, Tove Lo, Coldplay, Clean Bandit og Shawn Mendez har Seeb rukket å lagt 4 milliarder (!) avspillinger bak seg siden debuten for tre år siden. Låta “Drink About” feat Dagny har vært en av årets store norske låter og ble også nominert til P3 Gull. Nå er duoen klar med nok et stjernesamarbeid. De har slått seg sammen med de britiske indierock kongene Bastille. Bastille-vokalist Dan forteller: - “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’

Astrid S slipper «Closer» 5.12.2018 15:55Pressemelding

I høst har Astrid S vært høyaktuell med «Emotion» i inn- og utland, og tirsdag 4. desember slapp hun en ny, nær låt, nemlig «Closer». Samtidig som «Emotion» for tiden er landets mest spilte låt på radio og ligger på toppen av de norske radiolistene, befinner Astrid S selv seg i Storbritannia hvor hun gjester Years & Years sin UK-arena turné. Hør “Closer” her. Tidligere denne måneden ble det også klart at videogiganten VEVO har utpekt Astrid S som en av de få utvalgte «Artists To Watch» for 2019. I ble videoene fra VEVO sin DSCVR ARTISTS TO WATCH 2019 med Astrid S ut – der fremfører hun både “Closer” og “Emotion”. Se her: https://AstridS.lnk.to/DSCVR2019PR Om «Closer» «Closer» er skrevet av Astrid S, Oscar Görres, Ludvig Söderberg og James Alan Ghaleb. Låten er produsert av Oscar Görres og A Strut for Wolf Cousins Productions, og mixet av Serban Ghenea. Selv sier Astrid; Jeg er så glad for at «Closer» endelig er ute i verden! Jeg skrev den tilbake i mars med Oscar, Ludvig og James Alan.