ThinkLab flytter inn

29.4.2016 09:00 | Glass og Fasadeforeningen

Glass og Fasadeforeningens samarbeid med ThinkLab gjør nye fremskritt. – Vi har fått installert verktøyet «KATODE» og samtidig åpner ThinkLab, med Simen Kristensen og Christian Bjarkum, avdelingskontor her hos oss, sier Bjørn Glenn Hansen.

Glass og Fasadeforeningen har en samarbeidsavtale med selskapet ThinkLab AS. Sistnevnte har utviklet programvaren «KATODE», som er et verktøy for ressurs- og prosessplanlegging i bedriften. «KATODE» blir et ytterligere tilskudd til fordelsprogrammet i foreningen og et meget nyttig verktøy for medlemmene

– Samlokaliseringen mellom foreningen og ThinkLab vil sette ytterligere trykk på fremdrift og utvikling av både programvare og medlemsfordel. Foran oss nå ligger i første rekke å undertegne avtaler med de medlemsbedriftene som har forhåndsbestilt programvaren. sier Hansen.

– Vår inntreden i GF sitt sekretariat vil forsterke den faglige utviklingen. Dessuten er det viktig at GF er med å bruker verktøyet. Administrasjonen kjenner alle deler av bransjen og alle fagområdene. Medarbeiderne vil gi oss nyttige innspill videre, sier Simen Kristensen i ThinkLab.

– Når får vi se den første medlemsbedriften som tar i bruk programvaren?

– I løpet av mai vil vi kunne presentere den første bedriften, utenfor sekretariatet, som tar «KATODE» i bruk, sier Kristensen.

ThinkLab flytter inn

Christian Bjarkum er ny mann i ThinkLab AS. Han skal, sammen med Simen Kristensen, være med å implementere «KATODE» ute hos foreningens medlemsbedrifter.