Therese Johaug er fullstendig knust

Therese Johaug vil bruke de nærmeste dagene til å gjennomgå avgjørelsen sammen med sine rådgivere.

Therese Johaug har et sterkt ønske om å komme tilbake i langrennssporet og verdenseliten og håper at motivasjonen holder i den lange utelukkelsestiden som nå står foran henne.

Avgjørelsen vil bli lagt ut på Norges skiforbunds hjemmesider. Therese Johaug og hennes manager Jørn Ernst vil være tilgjengelig i Seiser Alm fra ca. kl. 1215 i dag for spørsmål fra pressen.

Kontaktpersoner:
Mikkel Toft Gimse
mgi@hjort.no

Jørn Ernst
jorn@g2m.no

Christian B. Hjort
cbh@hjort.no

Therese Johaug har følgende bemerkning til domsutvalgets avgjørelse av 10. februar 2017:10.2.2017 13:06Pressemelding

«Jeg er glad for at domsutvalget ser at det ikke var noen prestasjonsfremmende hensikt eller effekt ved bruken av leppekremen. Jeg er også glad for at utvalget er enige i at jeg ikke hadde noen grunn til å tvile på de forsikringer jeg fikk av landslagslegen. Jeg skjønner at dopingreglene må være strenge. Det føles likevel feil at jeg kan få tretten måneders utelukkelse for bruk av en leppekrem. Jeg vil bruke de nærmeste dagene til å tenke igjennom hva jeg skal gjøre videre sammen med min advokat.»