Thea Sofie Loch Næss med hovedrolle i ny TV 2-serie

«The Last Kingdom»-stjerne Thea Sofie Loch Næss og «Askeladden»-aktuelle Vebjørn Enger spiller hovedrollene i dramaserien «Hjerteslag», som har premiere på TV 2 Sumo 15. august.

Vebjørn Enger og Thea Sofie Loch Næss spiller hovedrollene i dramaserien «Hjerteslag». Foto: Andris Visdal/TV 2

«Hjerteslag» er en historie om alt det fine og vonde som kommer med en forelskelse - og ikke minst om hvordan et tilfeldig møte mellom to unge mennesker kan forandre livet for alltid.

- Det er ingen tvil om at kjærligheten står høyt i kurs på TV 2 denne høsten. Med «Hjerteslag» ønsker vi å vise at kjærligheten er lunefull og aldri helt som på «film». Likevel skjer mirakler. Kjærlighet ved første blikk skjer, det er bare det at man ikke kan planlegge det som skjer etterpå. Det er det som gjør livet så fantastisk og frustrerende, sier dramasjef i TV 2, Christopher Haug.

I serien møter vi to unge mennesker som forelsker seg på et vanskelig tidspunkt i livet. Etter et one night stand finner Mio og Anders ut at de er gravide, og i løpet av tolv uker blir de sammen nødt til å finne ut av hvordan resten av livet skal være.

I rollene som Mio og Anders finner vi skuespillerne Thea Sofie Loch Næss og Vebjørn Enger. Loch Næss er mest kjent for rollen som Skade i Netflix-suksessen «The Last Kingdom», og er første nordmann blant topp ti på IMDbs liste over verdens mest populære skuespillere. Enger er blant annet kjent for tittelrollen i Askeladden-filmene og som Jarle Orheim i «Kompani Orheim». I øvrige roller finner vi Eili Harboe («Thelma», «Bølgen»), Fabian Svegaard Tapia («Battle»), Alfred Ekker Strande («Skam», «Battle») og Jenny Mueni Ndunda («Blank»).

Serien er produsert av ANTI. Julia Lindström har regi, og manusforfattere er Emmeline Berglund og Marta Huglen Revheim.

- Vi er utrolig stolte av prosjektet og glade for at TV 2 fortsetter sin satsing på drama for en ung målgruppe. «Hjerteslag» er en historie vi er sikre på at publikum vil oppleve som relevant og gjenkjennelig, med en tematikk som er viktig for den unge målgruppen. I tillegg er vi så heldige at vi har to av Norges mest spennende unge skuespillere i hovedrollene, nemlig Thea Sofie Loch Næss og Vebjørn Enger, sier eksekutiv produsent i ANTI, Jørn Berge Larsen.

Dramasjefen i TV 2 tror serien vil fenge bredt.

- ANTI har laget en sterk og troverdig historie om det å være ung, forelsket og måtte ta store valg. Vi gleder oss stort til å lansere serien og er sikre på at dette vil fenge alle som enten er eller vil bli forelsket, som drømmer om å få det ekstra hjerteslaget som gjør livet verdt å leve, sier Haug.

«Hjerteslag» er på 12 episoder og har premiere på TV 2 Sumo 15. august.

Siril Vatne MelingPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skal vi danse, Mellom oss, Hjerteslag, Åsted Norge, TV 2 hjelper deg, Helsekontrollen, Matkontrollen, Sommerhytta

970 43 166‬Siril.VatneMeling@tv2.no