The Weeknd knuser alle rekorder med Starboy

The Weeknds nye album satte ny rekord for antall streams i forrige uke. Starboy ble nemlig strømmet over 400 millioner ganger på tvers av de forskjellige strømmeplattformene, noe som er den mest strømmede åpningsuken for et album noensinne.

Fredag 25. november, dagen da Starboy ble sluppet, fikk The Weeknds musikk over 40 millioner streams på Spotify. Dette gjør at han nå er den artisten som har blitt streamet mest i løpet av én enkelt dag på strømmetjenesten. Naturligvis gikk albumet rett til topps på flere albumlister verden over, blant annet i hjemlandet Canada, USA og i Norge. The Weeknd har dermed to strake toppplasseringer i både USA og Norge etter at The Beauty Behind The Madness gikk til topps i fjor.

Tittelåta fra albumet, som kanadieren har lagd i samarbeid med Daft Punk, satte også rekorder da den ble sluppet i slutten av september. Den ble streamet hele 17 millioner ganger på tre dager, noe som gjør Starboy til den mest streamede låten i løpet av åpningshelgen.

The Weeknd legger snart ut på turné og skal spille en utsolgt konsert i Oslo Spektrum 19. februar.

2015 ble året der The Weeknd, eller Abel Tesfaye som han egentlig heter, virkelig etablerte seg som en av verdens største popstjerner. Albumet The Beauty Behind The Madness ble et av årets mest solgte album, godt hjulpet av den enorme suksessen til låter som Can't Feel My FaceThe Hills og Earned It (Fifty Shades of Grey)

Han ble den første mannlige artisten som toppet Billboard Hot 100, Top 200 og Artist 100 samtidig. Han mottok også syv Grammy-nominasjoner og vant kategoriene Best Urban Contemporary Album (Beauty Behind the Madness) og Best R&B Performance for Earned It (Fifty Shades of Grey)

Noah Kahan debuterer med EP12.1.2018 16:05Pressemelding

Den unge singer-songwriteren Noah Kahan slapp i dag sin debut-EP «Hurt Somebody». Den inneholder blant annet singelen med samme navn, samt en ny versjon der Grammy-nominerte Julia Michaels bidrar med vokal. I tillegg inneholder EP-en de nye låtene «Catastrophize», «Passenger» og «Please». «Hurt Somebody» er produsert av Joel Little, som tidligere har produsert for blant andre Lorde og Khalid. Noah Kahan har vokst opp i den lille byen Strafford i Vermont, og begynte å skrive låter i ung alder inspirert av artister som Paul Simon, Ben Howard og The Lumineers. Han havnet etter hvert på radaren til låtskrivere som Dan Wilson (Adele), Scott Harris (Shawn Mendes) og produsent Joel Little. 21-åringen slapp sin debutsingel «Young Blood» i fjor, etterfulgt av flere enkeltlåter som totalt har fått over 40 millioner streams på Spotify.

Andre smaksprøve fra Turbonegro - Hurry Up & Die12.1.2018 12:58Pressemelding

To uker før utgivelsen av Oslo-bandet´s niende!(!) fullengder ROCKNROLL MACHINE kommer andre smaksprøve fra albumet. ”Hurry Up & Die” er Turbonegro i klassisk format, med høyenergiske riff, baklengsbudskap og supercatchy vokal som ballesparker så det svir - denne gangen er det diverse ekstremsportvarianter som får unngjelde! HØR "HURRY UP & DIE" HER Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. Februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”. Bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske. ROCKNROLL MACHINE TOUR! 09.02: Folken, Stavanger, NO 10.02: USF Verftet, Bergen, NO 16.02: Studentersamfundet, Trondheim, NO 17.02: Rockefeller, Oslo, NO 02.03: Koko, London, UK 03.03: Paradiso Noord, Amsterdam, NL 09.03: Berns, Stockholm, SE 10.03: 50 36, B

Troye Sivan er tilbake med ny musikk11.1.2018 10:06Pressemelding

I dag tidlig slapp australieren låta «My My My!», hans første nye musikk siden 2015. Dette er første smakebit fra Sivans neste album, som slippes denne våren. Han slapp samtidig videoen til låta, som er regissert av Grant Singer som tidligere har laget videoer for blant andre Lorde og The Weeknd. Se videoen nederst i saken. Om «My My My!» sier Sivan: “«My My My!» is a song of liberation, freedom, and love. Throw all inhibition to the wind, be present in your body, love wholeheartedly, move the way you’ve always wanted to, and dance the way you feel – hopefully even to this song!” Debutalbumet “Blue Neibourhood” fra 2015 toppet iTunes-lista i 66 land og etablerte 22-åringen som en verdens fremste unge popstjerner. Albumet fikk strålende anmeldelser og ble kåret til årets beste av Associated Press. Han ble også kåret til en av verdens mest innflytelsesrike tenåringer av TIME.

Queen mottar Grammy Lifetime Achievement Award10.1.2018 15:55Pressemelding

The Recording Academy annonserte i dag vinnerne av Special Merit Award. Prisen gis utøvere som har bidratt av kunstnerisk betydning innen musikken. I løpet av en karriere på over 40 år har Queen toppet hitlister verden over og blitt innlemmet i hall of fames uten sidestykke. Bandet har mottatt flere Ivor Novello Awards, en MTV Global Icon Award, og har innspillinger som er innført i Grammy Hall of Fame: «Bohemian Rhapsody», «We Will Rock You»/«We Are The Champions», sistnevnte brukes fortsatt flittig på idrettsarrangementer og arenaer rundt om i verden. Nylig ble Queen det første bandet noensinne til å selge mer enn seks millioner eksemplarer av et album i Storbritannia med sitt Greatest Hits. Selv med det tragiske tapet av deres unike og talentfulle frontmann Freddie Mercury, er Queen et av de mest ærverdige bandene i rock og pophistorien. Queen, John Deacon, Brian May, Mercury og Roger Taylor, fanget hjerter og erobret hitlistene som ingen andre band i historien, en arv som fortsette

Nominerte til Spellemann 2017 - fra Universal Music9.1.2018 15:20Pressemelding

I dag ble de nominerte til Spellemann 2017 offentliggjort. Utdelingen går av stabelen 25. februar, og Universal Music har en rekke nominerte. Vi gratulerer artistene våre! Årets Låt Astrid S - Think Before I Talk Linda Vidala & King Skurk One - Bængshot Hkeem & Temur - Fy Faen Årets Popsolist Cashmere Cat Årets Popgruppe Seeb Årets Nykommer & Gramo-stipend Hkeem Årets Produsent Cashmere Cat Årets Album Cashmere Cat