The Script går til førsteplass på listene i England og annonser ny turné!

Kommer til Oslo Spektrum 4. Mars 2018.

Irske The Script har med sitt nye album Freedom Child toppet Englands offisielle albumliste, og slått ut band som LCD Soundsystem og OMD. Den ferske førsteplassen er 4. gangen bandet går til toppen av de engelske hitlistene. Albumet har toppet iTunes-listene i bandets hjemland og 13. andre land. De ligger også på Topp 10 i nesten 50 land verden rundt. Bandet sier selv: «You guys may never understand how happy we are to have achieved our 4th number 1 album. You see, we've worked so hard on it and ultimately the fans decided whether it's a strong album or not. We're so so lucky and are humbled by it. »

Billetter i salg fredag 29. september kl. 09.00.

The Script er ett av verdens mest suksessfulle band og har solgt over 29 millioner plater. Den irske trioen har 3 multi-platinum album som alle har gått til toppen av hitlistene. Bandet har fått en stor fanskare i USA og er også kjent som ett solid live band som har solgt over 1,4 millioner billetter fordelt på 203 show. Bandet gjestet Oslo Spektrum i 2015 og 730 lagde i etterkant en sak om de 10 grunnene til at du burde vært på konserten. Vi kunne ikke vært mer enige og syntes alle burde kjenne sin besøkelsestid når bandet igjen spiller i Oslo Spektrum i mars!

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald