The Rolling Stones slipper «On Air»

1. desember slipper det legendariske bandet «The Rolling Stones – On Air», som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965.

«The Rolling Stones – On Air» kan forhåndsbestilles fra og med i dag.

Samlingen slippes via Polydor på CD, en dobbel CD deluxe-utgave og i to forskjellige vinylutgaver. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album.

Allerede i dag slippes «Come On», som ble spilt på programmet «Saturday Club» i 1963. Denne er nå tilgjengelig på alle plattformer.

«On Air» inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly». Samlingen inneholder også Stones-coverversjoner av R&B-klassikere som “Memphis, Tennessee” , «Roll Over Beethoven» og «Beautiful Delilah».

Se den vedlagte pressemeldingen for full oversikt over tracklisten og formatene på «The Rolling Stones – On Air».

Ariana Grande annonserer Europeisk del av Sweetener World Tour17.12.2018 11:48Pressemelding

Popstjernen Ariana Grande annonserer konsert på Telenor Arena 3. oktober. Med sin kraftfulle stemme og imponerende vokalprestasjoner har Ariana Grande etablert seg som en av verdens største popstjerner! I en alder av 25 har den Grammy-nominerte artisten 3 platina-selgende album, 18 milliarder streams og en rekke topp ti hits på Billboard Hot 100 bak seg. 2018 markerer nok et historisk år for Grande. Hun har blitt utnevnt til Billboards "Woman of the Year" og er Grammy-nominert i kategoriene Best Pop Vocal Album, for sitt nyeste album Sweetener, og Best Pop Solo Performance for låta "God Is A Woman". Samtidig nådde hennes nyeste single "thank you, next" topplasseringen på Billboard Hot 100 og slo rekorden for flest streams på Spotify for en sang av en kvinnelig artist på en uke. Ariana leverer herlig pop med elementer fra R&B, soul og elektronisk musikk. Den sjarmerende artisten har spilt en rekke utsolgte konserter verden over, og leverer et spektakulært liveshow når hun inntar scenen.

Nyhetsbrev fra Universal Music14.12.2018 13:29Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå TIX sitt juleunivers i musikkvideo Ariana Grande overrasker fansen med en gave – den nye låten "Imagine". Nicki Minaj er ute med låten “Familia”, som er tredje låt ut fra soundtracket til storfilmen Spider-Man: Into The Spider-Verse. Minaj har fått med seg latinske Anuel AA og nykommeren Bantu. EDM-produsenten Netsky har fått med seg Stargate, og er ute med “Big Hearts” feat. Kyle! Låten er å finne på Netskys EP Abott Kinney. Nykommeren Yung Gravy har fått med seg stjerneskuddet Lil Baby på sin nye singel “Alley Oop”. JP Cooper er nå ute med den vakre låten "Cheerleader". Så du Calum Scott på Idol? Se den rørende musikkvideoen til «No Matter What» her. Se Calum Scott på TV2 i kveld, kvelden før finalen. Volbeat er ute med livealbumet Let's Boogie! Live From Telia Parken. Bandet headliner Tons of Rock 28. juni.

Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå14.12.2018 11:41Pressemelding

Soundtracket til Spider-Man: Into the Spider-Verse er ute i dag. Filmen er basert på Marvels karakter Miles Morales, og foregår i Spider-Verse universet. Tegnefilmen har fått strålende anmeldelser med 99% på Rotten Tomatoes, og gjeve nominasjoner til Golden Globe og Critics’ Choice Movie Award for beste animasjonsfilm. Det stjernespekkede albumet inneholder låter med artister som Post Malone, Lil Wayne, Swae Lee, Nicki Minaj og Juice Wrld. Se albumets tracklist nedenfor: “What’s Up Danger” – Blackway & Black Caviar “Sunflower” – Post Malone & Swae Lee “Way Up ” – Jaden Smith “Familia” – Nicki Minaj & Anuel AA (feat. Bantu) “Invincible” – Aminé “Start a Riot” – Duckwrth & Shaboozey “Hide” – Juice Wrld (feat. Seezyn) “Memories” – Thutmose “Save The Day” – Ski Mask & Jacquees (feat. Coi Leray &LouGotCash) “Let Go” – Beau Young Prince “Scared of The Dark” – Lil Wayne & Ty Dolla $ign (feat. XXX Tentacion) “Elevate” – DJ Khalil (feat. Denzel Curry, YBN Cordae, Swavay, Trevor Rich) “Home” – V

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.