The Love Connection er tilbake med ny singel

Fem år har gått siden The Love Connection slapp sitt kritikerroste selvtitulerte debutalbum. Nå er de endelig tilbake igjen! Foto: Gunnleik Groven

The Love Connection er tilbake, og er ute med sin nye singel i dag!

Låta «Night and Day» er lyden av et bredt smil om våren. Dette er sval pop med et tidløst refreng og fengende, positiv energi inspirert av band som World Party og The Jayhawks.

Med hele tre vokalister og låtskrivere fra øverste hylle - Thom Hell, Frank Hammersland og Marte Wulff - sier det seg selv at det er kvalitet i vente her. Når resten av bandet består av navn som Vidar Ersfjord, Jørn Raknes, Bjarte Jørgensen og Ørjan Liavåg (kjente navn fra blant annet Velvet Belly, Tolv Volt, Claudia Scott, Wholy Martin, og Home Groan), kan «Night and Day» fort bli en gjenganger sommeren 2019.

The Love Connection startet som Thom Hells første backingband, da Hell og Wulff var et par tilbake i 2004 og alt var kjærlighet. Bandet ble byttet ut med tiden, men de dannet seg selv på nytt noen år senere og ønsket snart Hell velkommen tilbake som likeverdig medlem i 2009. Fem år senere kom deres selvtitulerte debutalbum som fikk strålende mottagelser fra et enstemmig anmelderkorps. Bandet opererer på et rent lystbetont fritidsnivå og har sjeldent hastverk, men nå rører de altså på seg igjen, fem år etter.

Aner vi et mønster? Hør «Night and Day» her!

Artwork for «Night and Day».

Åge Sten Nilsen er ute med andre singel fra kommende album13.9.2019 14:52:01 CESTPressemelding

«Ghost On The Wall» er andre smakebit fra NRK Stjernekamp-aktuelle Åge Sten Nilsen sitt femte soloalbum Crossing The Rubicon, som viser at Åge for alvor har fått smaken for country i forkant av helgens utgave av programmet. Førstkommende lørdag er det countryen som får styre skuta på tv-skjermer landet over under ukens utgave av NRKs Stjernekamp. Dette er en sjanger som uten tvil har satt sine spor hos Åge den siste tiden, og dette er derfor et perfekt tidspunkt å slippe «Ghost On The Wall» til fansen. For ham er denne låta en hyllest til kvinnen. Hør den her! – «Ghost On The Wall» handler om musikere som meg som aldri er hjemme, og den samvittighetskvalen vi får av å bare være et spøkelse på veggen. Dette er derfor en låt til alle kvinnene som holder fortet når vi ikke kan det. Denne singelen følger «Baby Don't Be Leave», som nå også har fått en helt bisarr musikkvideo som du kan sjekke ut ved å trykke her! Albumet Crossing The Rubicon slippes på Grappa Musikkforlag 25. oktober.

Frida Ånnevik sitt nye album er ute nå13.9.2019 09:53:22 CESTPressemelding

"Resultatet er like sterkt som det er fint" - Aftenposten, terningkast 5. "Enkel engelsk sanglyrikk gjort til stor norsk poesi" - VG, terningkast 5. "Frida Ånnevik synger coverlåter, og oppnår målet med sånt: Å få det til å høres ut som et helt eget, personlig album" - Dagsavisen, terningkast 5. I dag er Frida Ånnevik ute med et album med tekster oversatt til norsk, fra artister som Joni Mitchell og Spice Girls! Andre sanger er ett av hennes mest ambisiøse prosjekter til nå. Med fire utgivelser bak seg har Frida høstet lovord og gode kritikker, og ikke minst gjort seg fortjent til tre Spellemannpriser. Etter søsterplate-prosjektet Her bor / Flyge fra i 2016 og 2017, hadde hun behov for å gruble litt før hun gjøv løs på nytt soloalbum med helt nye låter. Ved å gjendikte og synge andres sanger opplever hun etter eget utsagn at hun får utviklet seg videre og samtidig hvile litt i noen andres melodier. – Andre sanger er et plateprosjekt som har blitt til over flere år. Det er en coverplate

Jon Fosse i popsang-format12.9.2019 22:37:47 CESTPressemelding

Den unike norske musikeren, komponisten og produsenten Sandra Kolstad slapp på forsommeren sitt femte kritikerroste album, det svært åpenhjertige og velproduserte «Burning Love». 13. september kommer «Elv på himmelen», der hun har tonesatt dikt av en av Norges største nålevende forfattere, Jon Fosse, og invitert med seg en imponerende liste av vokalister, fra Sivert Høyem (første gang på norsk), Ane Brun, Tuva Syvertsen, Ingrid Olava og Thea Hjelmeland, til Ragnar Hovland , Gjertrud Jynge og Frank Kjosås.

Blått svev - Hildegun Riise les dikt av Jon Fosse til nykomponert musikk12.9.2019 22:28:55 CESTPressemelding

Jon Fosse er ein unik diktar som gjev oss språk for det språklause, seier skodespelar Hildegun Riise om Fosses forfattarskap. På den forseggjorte utgjevinga "Blått svev" les ho dikt av Jon Fosse til nykomponert musikk av Benedicte Maurseth og Stein Urheim. I jubileumsåret for Jon Fosse har dei samla nokre av hans finaste dikt og gitt dei ny musikalsk innpakking. Utgjevinga kjem i ei vakkert utforma bok, med alle tekstane og biletkunst av Sissel Efjestad. Utjevinga vert lansert fredag 13. september.

Trudy & Dave er ute med «Loving Breeze»6.9.2019 09:38:27 CESTPressemelding

Den nye låta fra Trudy & Dave, er både sår og røff på en gang. Den er fylt av lengsel etter at to sjeler blir en. Utgangspunktet er en ensomhet som dels handler om at alle mennesker i bunn og grunn står aleine, men også at man kan oppleve å være ensom sammen med andre. Håpet ligger i et skjørt frø av kjærlighet som akkurat er sådd, og som utover i sangen fyller opp hjerte og sjel med en «Loving Breeze». Hør «Loving Breeze» her! En fun fact er at denne vinden førte til giftemål i låtskriverens eget tilfelle, to uker før releasen av denne singelen! «Loving Breeze» starter med naken vokal før kassegitaren kommer inn. «Dave» sin andrestemme understreker sårheten i første refreng, og det hele løftes til et nytt nivå når hele bandet kommer inn før andre vers. Grunnkompet (Tomas Pettersen på trommer og Bo Berg på bass, Magnus Berg på gitar) forankrer det hele, mens mandolintonene til Olav Torgeir Kopsland kommer inn som sommerfugler, som understreker lys og håp. Johanna Demker og Alf Brettevi

Åge Sten Nilsen er ute med ny singel30.8.2019 10:59:17 CESTPressemelding

«Baby Don’t Be Leave»er første smakebit fra NRK Stjernekamp-aktuelle Åge Sten Nilsen sitt femte soloalbum Crossing The Rubicon. Dette er en lettbeint glad-poplåt i 60-talls ånd, men med en dyster og bisarr tekst om en sart sjel som nekter å gi slipp på kjæresten sin, uansett pris. Siden forrige soloalbum - uventede akustiske og melankolske Smooth Seas Don't Make Good Sailors - har Åge nå bevegd seg nærmere ett elektrisk 60-talls-uttrykk, selv om flere låter har en tydelig og naturlig tilhørighet til forrige album. Dessuten, til sammenligning med da Åge turnerte solo med Unplugged and Personal-konsertserie i Norge, Tyskland, Sverige, Romania og England, kan Åge fremover i større grad oppleves med sitt soloband The Butterflies, bestående av Freddy Holm (div. strengeinstrumenter), Eivind Kløverød (trommer), Atle Rakvåg (bass) og Ola Aanje (tangenter). Hør "Baby Don't Be Leave" her! Albumet Crossing The Rubicon slippes på Grappa Musikkforlag 25. oktober.