The Influencer

The Influencer når allerede før lansering ut til over 15 millioner følgere på Instagram og Facebook. Aylar Lie er partner og medeier.

The Influencer er en plattform som enkelt kobler annonsører og influencere. Gjennom avansert teknologi gir vi unik innsikt i en influencer sin følgergruppe. Annonsører får mer målrettet markedsføring og influencere tilbud om flere kampanjer.

«Det vi har skapt er helt unikt i Skandinavisk sammenheng – for første gang kan du nå rette markedsføringen din mot følgere av trendsettere» sier medgründerne Philip Gundersen (gründer av 3D Estate) og Sebastian Wahl (gründer av LETT) som selv har investert betydelige ressurser i utviklingen av The Influencer.

Det unike med The Influencer er at teknologien er selve kjernen i tjenesten. I tillegg til å
være en formidler av Influencere tilbyr plattformen ett avansert søkeverktøy som finner
Influencerene som har følgere i riktig målgruppe. Alder, kjønn, og demografi er bare starten. Mer spennende er det å se på hvilke merkevarer målgruppen handler og liker.

The Influencer har i dag en samlet “fan-reach” på 15 millioner mennesker, og en målsetning om å nå 30 millioner på sosiale medier innen utgangen av 2016. Vi har allerede inngått samarbeid med Aller-gruppen som ser et stort potensiale i The Influencer.

«Det har vært veldig gøy å være med i denne prosessen, fra vi startet dialogen med The
Influencer til det nå skal lanseres. Jeg tror styrkene i et slikt teknologiselskap sammen med kompetansen hos gjengen i AdLINK Media, vil gi oss nye muligheter i denne sfæren som går raskt, og som er svært effektivt om det gjøres riktig,» sier Ingeborg Heldal, bloggredaktør i Aller Media.

Lanseringsfest kl 17.00 i dag
Sagveien 21

Torsdag denne uken lanseres markedsføringsplattformen The Influencer som har som mål å bli ledende innen målrettet markedsføring. The Influencer leverer splitter nye teknologiske løsninger som sørger for at annonsører kan nå målgruppene sine direkte ved å kjøpe annonsesamarbeid med kjendiser og innflytelsesrike brukere på sosiale medier.

- Jeg har de siste 12 årene brukt erfaringen jeg har opparbeidet fra å jobbe med alle
landets medier til å bygge min egen merkevare. The Influencer har løsninger som kommer til å være en game-changer i dette markedet. Vi leverer analyseteknologi som skal fortelle hvem følgerskarene til blogg- og sosiale medier-profilene er.

- Jeg har stor tro på at dette er det nye store innen målrettet markedsføring og gleder meg til å følge utviklingen av The Influencer, sier Aylar Lie. The Influencer har inngått samarbeid med Aller-gruppen og har allerede tilknyttet seg Influencere som kjente idrettsprofiler, toppbloggere og kjendiser.

Til sammen når The Influencer brukere med over 15 millioner følgere! - før lansering.

- Jeg har over 500.000 følgere på mine sosiale medier og jeg antok hvem følgerne mine er, men nå vet jeg det. De interesserer seg i stor grad for reiser, bil, sport og poker, og mindre mote. The Influencer er et must-have blant annonsører innen svært kort tid, sier Aylar Lie.

For ytterligere informasjon om pressemeldingen
David Garcia
Head of Business Dev.
d@theinfluencer.no