The Beatles med jubileumsutgivelse

I november 1968 ble millioner av LPer sendt til butikkene verden over i forkant av det som var et hemmelige albumslipp: utgivelsen av The Beatles, bedre kjent som White Album.

Med sitt niende studioalbum tok The Beatles verden med på en helt ny tur med Paul McCartneys utrolige vokal på "Back In USSR" og "Dear Prudence" til George Harrisons tidløse visdom i "While My Guitar Gently Weeps" og for første gang ble Ringo Starr kreditert på et Beatlesalbum som låtskriver med "Don’t Pass Me By".

I 50 år har White Album invitert lyttere til å utforske bredden og ambisjonene på albumet og gledet og inspirert nye generasjoner.

Den 9. november slippes The Beatles hvor albumets 30 spor er mikset av produsent Giles Martin og Sam Okell. Albumet inneholder akustiske demoer og 50 innspillingsopptak, hvor de fleste tidligere ikke har vært utgitt.

“We had left Sgt. Pepper’s band to play in his sunny Elysian Fields and were now striding out in new directions without a map” - sier Paul McCartney om den nye utgivelsen av albumet.

Dette er første gang albumet har blitt remikset og presentert med flere demoer og innspillingsopptak. Albumet følger opp 2017s Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Anniversary Edition.

Martin og Okell jobbet med et ekspertteam med ingeniører og lydgjenopprettingsspesialister i Abbey Road Studios i London. Martins har hentet alle originale lydopptak direkte fra fire og åtte-sporsserien. Martins nye blanding styres av albumets originale stereomiks produsert av faren, George Martin.

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».

jens er klar med "Lottery"14.6.2019 08:05:00 CESTPressemelding

2019 har vært et travelt år for jens så langt. Han har signert med Made Management (Sigrid, Aurora), hans første singel “Mixtape” har nesten streamet 4M streams og han har allerede rukket å slippe flere singler i år. Sommerlige “Lottery” er tredje låt ut fra jens og han har følgende å si om låta: "Lottery" handler om at man ofte kan bli helt dust av forelskelse, og hvordan man gjerne ikke anerkjenner at oddsene er like dårlig som sjansen for å vinne i lotto. Forelskelsen jeg beskriver i låta, den gikk over, og den dag i dag aner jeg ikke hva hun jeg var så betatt av driver med eller hvor hun er i verden. Samtidig er hun lykkelig uviten om at hun inspirerte en låt. Og akkurat det synes jeg er helt greit. “Lottery” slippes 14.juni.