Thåström besøker Stavanger og Oslo i oktober!

24.2.2017 12:15 | Sony Music Norway

Sverige ubestridt største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i hele fire tiår, og fortsatt treffer han bemerkelsesverdig godt med sin patenterte Europa-blues. Konsertene hans opererer i grenselandet mellom fantasi og virkelighet - en tung og nådeløs musikalsk opplevelse som stadig overrasker. I høst slipper Thåström et nytt album, hvor store deler har blitt spilt inn i Hansa Tonstudio i Berlin, og er produsert av hans faste samarbeidspartner Niklas Hellberg, bedre kjent som Hell, og Thåström.

Foto: Amanda Ooms

I løpet av våren slippes første singelen, og høsten 2017 skal han ut på en omfattende turné i Skandinavia, som inkluderer to store konserter i Norge. Hans forrige album "Den morronen" solgte til gull i Sverige og debuterte på førsteplass på VG-lista i Norge. Singelen "Kom med mig" ble beskrevet som noe av det vakreste han noensinne har gjort av svenske medier. Albumet ble unisont hyllet av kritikere i skandinavia og Thåström leverte to helt enorme konsertopplevelser på Sentrum Scene og Øyafestivalen samme år som albumet kom ut.

Med like deler vakker poesi og manglende industriell tekstur har Thåström solokarriere kanskje vært hans aller mest spennende og kreative era. For på tross av at hans musikalske "oppskrift" har vært kjent lenge, fortsetter han å engasjere sin stadige voksende fanskare på en måte som bare et virkelig ikon kan.

Thåström besøker Norge med nytt materiale i ryggen.

Stavanger Konserthus
Fredag 20. Oktober