Thåström besøker Stavanger og Oslo i oktober!

Sverige ubestridt største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i hele fire tiår, og fortsatt treffer han bemerkelsesverdig godt med sin patenterte Europa-blues. Konsertene hans opererer i grenselandet mellom fantasi og virkelighet - en tung og nådeløs musikalsk opplevelse som stadig overrasker. I høst slipper Thåström et nytt album, hvor store deler har blitt spilt inn i Hansa Tonstudio i Berlin, og er produsert av hans faste samarbeidspartner Niklas Hellberg, bedre kjent som Hell, og Thåström.

Foto: Amanda Ooms

I løpet av våren slippes første singelen, og høsten 2017 skal han ut på en omfattende turné i Skandinavia, som inkluderer to store konserter i Norge. Hans forrige album "Den morronen" solgte til gull i Sverige og debuterte på førsteplass på VG-lista i Norge. Singelen "Kom med mig" ble beskrevet som noe av det vakreste han noensinne har gjort av svenske medier. Albumet ble unisont hyllet av kritikere i skandinavia og Thåström leverte to helt enorme konsertopplevelser på Sentrum Scene og Øyafestivalen samme år som albumet kom ut.

Med like deler vakker poesi og manglende industriell tekstur har Thåström solokarriere kanskje vært hans aller mest spennende og kreative era. For på tross av at hans musikalske "oppskrift" har vært kjent lenge, fortsetter han å engasjere sin stadige voksende fanskare på en måte som bare et virkelig ikon kan.

Thåström besøker Norge med nytt materiale i ryggen.

Stavanger Konserthus
Fredag 20. Oktober

Oslo Spektrum
Lørdag 21. Oktober

Billetter i salg 1. mars

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.