Thailand frister i vinter

Thailand er et populært feriemål for reiseentusiaster over hele verden, og stadig flere nordmenn finner sitt eksotiske ferieparadis her.

Thailand har turkisblått hav, hvite strender, fantastisk mat og en gjestfrihet helt utenom det vanlige. .

Hos Ving, Norges største feriearrangør, har salget til Thailand økt med 19 prosent siden i fjor, og allerede nå i september er over halvparten av reisene dit kommende vinter utsolgt. I tillegg er også 7 av 10 julereiser til Thailand solgt.

Direktefly gjør det enklere
– Det å reise litt lenger enn Kanariøyene for å finne sol og varme skremmer ikke oss nordmenn. Våre direktefly til Phuket gjør det også mye enklere å reise langt, forteller markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum.

Hun mener årsaken til at Thailand som feriedestinasjon stadig vokser er at landet har alt som skal til for en vellykket ferie – uansett om du reiser med eller uten barn.

– Thailand har turkisblått hav, hvite strender, fantastisk mat og en gjestfrihet helt utenom det vanlige. Det finnes noe for alle der, og det er ikke rart at flere og flere forelsker seg i dette landet, sier hun.

Reis som du vil
Thailand er et stort land med mange muligheter, og mange synes kanskje det er vanskelig å velge bare ett reisemål. – Ving har reiser til hele Thailand, fra Khao Lak i vest til Koh Chang i øst. Du kan også velge Bangkok eller kombinere flere reisemål på samme reise. Selvsagt kan du også skreddersy din egen reise til Thailand med rutefly – til de tidene og med de hotellene som passer deg best, sier Løkaas Fossum.

Populære hotell
På Thailand er det konsepthotellene som er mest populære. Vings Sunwing Bangtao Beach er nylig renovert, og salget til dette hotellet har økt med 54 prosent.

– Det er mange barnefamilier som reiser til Thailand, og de velger hotell hvor både barna og de voksne kan kose seg. De som drar uten barn velger ofte våre Sunprime hotell, som har aldersgrense 16 år, sier Tonje Løkaas Fossum.

Topp 5 hotell I Thailand:
Sunwing Kamala Beach
Phuket Orchid Resort & Spa
Sunprime Kamala Beach
Sunwing Bangtao Beach
Duangjitt Resort

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.