Terje Dengerud blir nye direktør for Samferdsel og byutvikling i Rambøll

Med fokus på kunden, endring og utvikling, skal han løfte markedenheten ytterligere.

- Det er spennende å se hvordan nye konkurranseformer utfordrer og endrer rådgiverbransjen. Jeg håper at min erfaring vil være nyttig i utviklingen som skal skje fremover. Når vi får til et enda tettere samarbeid med entreprenørene vil dette bidra til bedre resultater for kunden, brukerne og samfunnet, mener Dengerud.

Dengerud kommer fra stillingen som direktør for Mesta Elektro. I tillegg har han allsidig erfaring innen strategi og forretningsutvikling fra selskaper som Coca Cola, Sønnico, Norwegian Contractors, han har også jobbet ti år med management consulting.

- Jeg er spesielt opptatt av kunden, marked, endring og utvikling, forteller han.
Han tar over ledelsen i en enhet i svært god driv og får ansvar for områder fra vei, bane, bru og geofag til byutvikling, plan og landskapsarkitektur. Nå skal det bygges videre på det gode grunnlaget som er lagt.

- Det er veldig hyggelig å ønske Terje velkommen til Rambøll. Jeg er sikker på at han, sammen med ledergruppen i Samferdsel og byutvikling, vil løfte markedsenheten ytterligere, sier Ole-Petter Thunes, administrerende direktør i Rambøll i Norge.