Temmpo ute med akustisk versjon av «Pipe Dream»

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Hans fjerde solosingel, «Pipe Dream», er spilt nærmere 100 000 ganger, og nå følger han opp med en akustisk versjon av låten.

Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist.

«Pipe Dream» omhandler spørsmålet vi alle kjenner oss igjen – hvor passer jeg inn i verden? Og er jeg på riktig vei? Poplåten har ærlig tekst kombinert med fengende melodier, som er Temmpo sitt kjennetegn. Det hele bringer optimisme inn i det store spørsmålet om vår tilstedeværelse på denne jorden.

HØR TEMMPO "PIPE DREAM (ACOUSTIC)" HER

Temmpo

Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler som “Our Youth” for Sonny Alven (nominert til Spellemann i kategorien Årets låt 2016) og “Too Young To Die” for TooManyLeftHands, i tillegg til flere andre låter fra artister som Sonny Alven, Eric Saade, Freddy Kalas og Broiler. Debutsingelen “I Know (Feat. CAL)” ble sluppet i 2016, før «Love On Hold» som var første låt hvor han selv synger.

Paul McCartney med nytt album og ny singel15.8.2018 18:05Pressemelding

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013. Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me". Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder. Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So t

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding

I dag slipper Bernhoft sin tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet som slippes 24. August. Bernhoft har også annonsert sin kommende Norgesturné med sitt faste band, The Fashion Bruises, som har vært med på innspillingen av hele albumet. “Humanoid” handler om hvordan mennesker nå til dags er oppslukt i sosiale medier og hvordan de bruker en god del av dagen på å stirre ned i en skjerm. - “Jeg har bala en stund med at det er vrient å prate med mennesker som er mer tilstede i telefonen sin enn i praten. Det fortjener en låt, og det passa perfekt å kle den teksten med dundredisco og køntrigitar. Her er Humanoid, spill den høyt!” - Bernhoft HØR “HUMANOID” HER Slik blir det også naturlig at bandet blir med på den omfattende turnéhøsten som starter i USA i september, forsetter i Norge i september og oktober, videre til Europa i november før den avslutten i USA i desember. 56 konserter står totalt for tur for Bernhoft & The Fashion Bruises denne høsten etter albumslipp. SE OVERSIKT